Quarter/Pain ofta överbygda?

Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

dom ska ha låga knän och haser, eftersom hästar inte har några muskler under knän och haser är det bra om dom sitter lågt, då har dom mer muskler och håller längre.. är många av bilderna på unghästar? några av dom är så höga bak..

Sv: Quarter/Pain ofta överbygda?

hmm, undrar om just dom hingstarna är unga.. man vill inte ha hästar som är för höga bak, man vill ju ha en balans.. hästar som är lägre fram har svårare att sätte under sig.. jaja, eftersom man avlar fram många olika typer av quartrar kan man inte säga att rasen är överbyggd.. finns både grova och smäckra.. små och stora.. fula och fina.. men det finns det ju i alla raser..

Liknande trådar

Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 366
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
728
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 543
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 758
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka