Quarterfölbilder!

Sv: Quarterfölbilder!

Äntligen!!!:rofl: Efter 351 dagars dräktighet och svåra sömnstörningar så släppte hon ut guldklimpen den 10 maj! Ett litet stoföl med bred bläs och två vita strumpor.Bilder kommer snart!
P.s Kan även meddela att Alex_andra fick 11 maj en underbar liten hingstunge efter att ha passat sitt sto en halv natt:( .
 
Sv: Quarterfölbilder!

Hejsan och grattis allia ni som fått era guldklimpar. Jag tror det börjar dra ihop sig här med. Hon har fyllt både juver och spenar och börjar bli slapp i bak. Skulle vara iväg ikväll men jag vågar inte åka iväg, tror inte att det blir ikväll, men jag vågar inte åka ändå. Hon var lite ansträngd och varm tidigare. Vi får väl se om det blir till att vaka inatt.
 
Sv: Quarterfölbilder!

Äntligen!!!:rofl: Efter 351 dagars dräktighet och svåra sömnstörningar så släppte hon ut guldklimpen den 10 maj! Ett litet stoföl med bred bläs och två vita strumpor.Bilder kommer snart!
P.s Kan även meddela att Alex_andra fick 11 maj en underbar liten hingstunge efter att ha passat sitt sto en halv natt:( .

YESYESYES!!!!!! ÄNTLIGEN!!!!:banana: :banana: :bump:
Grattis, ni vet väl vem som kommer och kikar under veckan.....;) :angel: (Har ni några kokosbollar kvar eller ska jag plocka med fler?)

Hihi, en del har det lätt...:angel:
 
Sv: Quarterfölbilder!

Hmm, det var falskt alarm. Nu är allt frid och fröjd och det ser ut att kunna vänta några dar! Jag som hade hoppats så mycket på att det lilla fölet skulle ha kommit nu. Hoppades på att kunna åka till Bökeberg. Får nog hoppa över det.
Hur gör ni med de små? Hur mycket går de ute de första dygnen? Tar ni ut mamman något utan fölet. Har inte haft föl tidigare är lite nyfiken på hur alla gör. Det verkar ju variera en heldel.
Tacksam för tips..
 
Sv: Quarterfölbilder!

mina fölar ute, om de inte råkar stå inne just den natten pga dåligt väder.Tar in ibland så att fölen vänjer sig vid box, att gå ut och in etc. Om/när de står inne en hel natt, så har fölen JÄTTEMYCKET spring i benen!
Jag tycker att de blir starkare fortare när de går ute. Men viktigt att mamman också har gjort det under längre tid, så hon är trygg med det. Och att de bara går med sina KOMPISAR så att det inte blir slagsmål om fölen. Annars delar jag på dom så att mamman får föla själv, i hagen bredvid, och släpper ihop igen efter ca 5-7 dagar.
 
Sv: Quarterfölbilder!

Nu har nr 2 anlänt. En liten svart hingst e: Runing Playboy. "svarten" o Candy finns att se i min profil här på bukefalos.
 
Sv: Quarterfölbilder!

Äntligen!!!:rofl: Efter 351 dagars dräktighet och svåra sömnstörningar så släppte hon ut guldklimpen den 10 maj! Ett litet stoföl med bred bläs och två vita strumpor.Bilder kommer snart!
P.s Kan även meddela att Alex_andra fick 11 maj en underbar liten hingstunge efter att ha passat sitt sto en halv natt:( .

Här kommer bilder på superiors's bebis...:love:

IMG_1988.jpg


IMG_1998.jpg
 
Sv: Quarterfölbilder!

Vilken sötnos.
Härlig färg på mamman.
Här verkar det som att mitt sto inte tänker föla än på ett tag. suck.
Men jag undrar hur ni andra gör, går era ston ute dygnet runt eller tar ni in dom på natten. Om dom går ute går ni ut och vaktar då ni tror det är dags? Eller får dom klara sig själva?
Går fölen ute nu hela dygnet eller tas dom in?
 
Sv: Quarterfölbilder!

bädd:confused: :rofl: :confused:
de går i hage som består delvis av åkerbete, och delvis av betesmark. Det är kulligt och torrt. så de kan ligga både i värme och i skydd. de är ute dygnet runt.
jag tar in ibland så de lär sig hantering.
de fölar ute, därför att jag har erfarna märrar, som har lätta fölningar. Du kan också se på märren om hon verkar orolig, eller lugn.
Tips: Starta gärna egen tråd med din fråga, så kanske du får fler svar:banana: , pröva även på generella avelssidan (där har de gärna mer box, vet jag)
 
Sv: Quarterfölbilder!

ååh, vilka härliga fölisar!!! grattis och lycka till! kul att vi är några stycken, då ses vi i halterklasserna nästa år??
 
Sv: Quarterfölbilder!

Jag frågade dig just för att du väljer att låta stona föla ute.

Är inte intresserad av nån specifik tråd för ämnet.
 
Sv: Quarterfölbilder!

*KL*
Hallå!
Vilka fina fölisar ni som har fått har, men...
Vilka är kvar nu?
Piraja/syrran? (Den är jag enormt nyfiken på;) )
Nån mer?
 
Sv: Quarterfölbilder!

Enligt planerna skall hon dröja tre veckor till innan nedsläpp...
Det blir till att ge sig till tåls ett tag till alltså...
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 564
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Mia_R
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 980
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp