Bukefalos 28 år!

Quarterpaint

Sv: Quarterpaint

Ja det var mitt lilla arpilskämt här på forumet.

Vissa här är så lättlurade, år efter år efter år.... :D ;)
 
Sv: Quarterpaint

Ja det kan ju inte vara några rutinerade, väl uppdaterade long time uppfödare, nyligen medlemmar i rasföreningens styrelse eller så iallfall!?! :eek:


Hahahahaaaaaaa *garvar ihjäl mig*.......*igen*...... :rofl::love:
 
Sv: Quarterpaint

Ja det kan ju inte vara några rutinerade, väl uppdaterade long time uppfödare, nyligen medlemmar i rasföreningens styrelse eller så iallfall!?! :eek:


Hahahahaaaaaaa *garvar ihjäl mig*.......*igen*...... :rofl::love:

Näää, det lär det ju INTE vara, hur skulle det se ut liksom?!?!?...:cool:


:o
 
Sv: Quarterpaint

MEN...och detta är sanning för jag ljuger bara 1 april... faktum är att APHA ska rösta på konventet om att man åter ska få regga quarter cropouts!

Läste även att det fanns ett förslag på att man skulle få regga solida quarter om man med gentest kunde bevisa att dom bar på vissa gener (tobiano, sabino 1, splashed white, olws) men om jag fattade det rätt gick inte det förslaget vidare till konventet. Ska forska vidare i detta....

Men det vore så bra för APHA att ta in croppisarna igen! Kanske kanske kan Stig få vara med då om jag hittar lite mer vitt nånstans :D
 
Sv: Quarterpaint

MEN...och detta är sanning för jag ljuger bara 1 april... faktum är att APHA ska rösta på konventet om att man åter ska få regga quarter cropouts!

Läste även att det fanns ett förslag på att man skulle få regga solida quarter om man med gentest kunde bevisa att dom bar på vissa gener (tobiano, sabino 1, splashed white, olws) men om jag fattade det rätt gick inte det förslaget vidare till konventet. Ska forska vidare i detta....

Men det vore så bra för APHA att ta in croppisarna igen! Kanske kanske kan Stig få vara med då om jag hittar lite mer vitt nånstans :D

Soliderna borde verkligen få vara med, detta skulle höja standarden enormt, folk kanske skulle förstå att dom är lika bra som en pålle med fläckar på....

Sen borde man VERKLIGEN få regga paintar i AQHA som bevisligen stammar tillbaka på Quarters...:cool:
 
Sv: Quarterpaint

Hur är det med cremello quarters? Kunde man inte tidigare regga dom som paint? Kan man det fortfarande?
 
Sv: Quarterpaint

Nope, det är numera en godkänd färg i AQHA.

För att få regga en häst i APHA måste minst en förälder redan vara reggad där (den andra kan vara APHA, AQHA eller fullblod), oavsett färg/teckning på avkomman.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag hörde nyligen om en person som använde Vanish som tvättmedel och blev lite förvånad. Jag förställer mig att det inte gör renare...
Svar
15
· Visningar
1 577
Senast: tanten
·
Tjatter Någon som hört talats om detta? Hörde av en anhörig att dess förälder inte längre får, som jag förstod det, ha tillgång till...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Lyan
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 037
Senast: fio
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp