Rabies vaccination

L

Lima1

Hej! Undrar om någon här vet hur mycket det kostar att rabies vaccinera och chipmärka sin katt i förberedelse för utlands flytt? Funderar på att dra till Skottland till våren. Eller i alla fall så snart katterna får åka, för jag tänker inte lämna bort mina små älsklingar, :love: (3st).
Tänkte ringa vet. så snart så möjligt och beställa tid, men vill gärna veta vad det kostar ca innan. Måste ju veta om jag har råd till detta.
Undrar också om någon här har erfarenhet av att resa inom Europa med sin katt, och hur det gick tillväga vid tull och även rese-sätt? :)
 
Hur det är att ta dit katten får du fråga Sorbritanniens veterinärvårdsmyndighet, för varje land har olika regler.

Olika veterinärvårdsmyndigheter

Har du tur kräver de ingen rabiesvaccination, annars får du räkna med ett par månader förberedeleser, och ca 1000:-/katt i vaccination. När katterna ska tillbaks krävs dessutom ett införseltillstånd osv (massa papper)

Läs här

Det lättaste brukar vara att flyga med katten, men då ska man ha bur som godkänts av flygbolaget (och givetvis boka plats för katterna)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har under en tid använt Facebook dating och Tinder. På fb har jag bara kollat på dem som redan klickat gilla på mig och har inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 805
  • Låst
Övr. Katt Hej! Jag har en fantastiskt vacker blandrashona (50% ragdoll och 50% scottish straight) med underbar personlighet som jag önskar para...
2
Svar
27
· Visningar
7 996
Senast: Poppy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp