Råd för hingstval till Cortez- Amiral sto

cemi

Trådstartare
Behöver lite råd, nya tankar och tips om hingst till mitt sto e Cortez- Amiral- Nepal. Hon själv är visad som treåring med 998678 och 8-10 i hopp. Inga mer resultat efter det pga av skada utan har gått i aveln. Ett sto med bra typ men tung, fantastisk ridbarhet och inställning, bra trav och mkt bra galopp. Hon har tre avkommor, en e Quite Easy som enligt uppgift ska vara otroligt fin, en e Lasandos (båda klass 1 som föl) och årets e Cartier. Behöver ngt riktigt lätt och långa ben, Cartierungen är fin men blir redigt grov. Är egentligen inne på hopp men börjat fundera på om det är i år jag ska prova en dressyrhingst på henne (tror hon kan lämna lika bra där, spännande att se vad det kan bli)

Har varit väldigt inne på Heartbeat men tror det blir för grovt?
Tornesch?
Last Liberty?
Chicago City?
Fighting Alpha?

Sandreo?

Vet inte speciellt mkt om någon av dessa egentligen eller hur avkommorna ser ut. Men just nu väldigt öppen både för hopp och dressyr. Kravet är att den ska finnas på TAI vara säljbar då jag troligtvis inte kommer behålla avkomman.
 
Sv: Råd för hingstval till Cortez- Amiral sto

Puttar tråden och hoppas att ngn har några tankar?!
 
Sv: Råd för hingstval till Cortez- Amiral sto

Last Liberty eller Tornesch av de som du räknade upp.
Tror att de kan ge både lite gång och ffa hoppning.

Synd att hon inte är stamboksförd på sina treårspoäng och att de inte syns på blup.
 

Liknande trådar

Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
1 970
Senast: fridshem
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 308
Senast: token
·
Avel Spanar lite å en kompis vägnar... Hon har ett sto f-96 e. Rebel Z-Leuthen I ur stofamilj 46. Stoet är 165-166 cm och av trevlig modell...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp