Bukefalos 28 år!

Råd och hjälp..

Linduzz

Trådstartare
Kanske inte bästa stället att skriva här, men jag känner att jag behöver få lite råd me hur jag ska göra.. Får inte tag i advokaten förens imorgon och vill få reda på lite saker nu.

Såhär är det, ligger i vårdadstvist med mitt barns far, jag har gått till advokat för ensam vårdad av många orsaker.
Det är ca 1½v sen så vi har alltså inte kommit så långt i det hela än.
Jag vill inte att mitt barn är hos sin far, eftersom han är en brottslig, manipulerande, lögnare. De planerade att sticka utomlands förra helgen med barnet, jag stod på mig och vägrade lämna ut barnet med stöd från min advokat.

Efter en exakt en veckas tystnad har nu fadern hört av sig och vill ha barnet, jag vägrar ge honom barnet. Barnet har det inte bra där, jag vet inte ens vart dom bor! Kanske ska säga att fadern är dömd med fängelsestraff, han är rätt så eftertraktad av personer som vill åt honom. PÅ ett mindre bra sätt.

Kan jag fortsätta hindra honom utan att jag åker dit? Inga papper är skrivna på boendet, barnet är skrivet hos honom och skatteverket utreder saken eftersom han vägrar skriva under.
Fadern ljuger om diverse saker, till och med till min advokat på papper!

Jag är rent ut sagt livrädd för att lämna ut barnet till honom, för jag vet inte vad som kommer hända. Han kan göra i princip vad som helst, det drar han sig inte för. Han har misshandlat sin nya tjej, deras bebis har han inte varit så rädd om heller.

Kan tilläggas att detta är långt ifrån allt, detta är bara en bråkdel av allt..

:cry::cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Råd och hjälp..

Jag tror det är för att ingen vill lova något som sedan får konsekvenser, så tänkte jag iaf först.

Men nu är ju kl 20.10 så då är det mindre än 24 h tills du kan få tag på din advokat och få säkra besked just för din situation. Jag hoppas att allt löser sig till det bästa framförallt för barnet.
 
Sv: Råd och hjälp..

Jag kan inte ge tid några råd men fy vilken sits du är i. Kram till dig och hoppas att allt löser sig på bästa sätt för er.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 244
Senast: mars
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 461
Senast: Elendil
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 978
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 609
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp