Råd om 3 delade pelhambet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ElinPersson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 369
Sv: Råd om 3 delade pelhambet

Jag kan även delge dig att Torbjörn i alla fall inte på något sätt propsar på att delade hävstång skulle vara något skadligt att använda. Ordagrant har han sagt ta den mundel hästen trivs bäst på spelar ingen roll vilken så länge det är rätt utpassat och anspänt och kindkedjan är på plats. Detta uttalande gjorde han ang en stor stark valack jag fick hem som hade blivit så sönderdragen i munnen av förra ägaren att det fanns små ben och broskbitar insprängda överallt i lanerna, Torbjörn vågade inte skära upp och plocka bort dessa då det var så många småbitar och hästen inte verkade ett spår bekymrad om dessa. Men rådet var att den alltid skulle ridas med pelham med kindkedja hårdare anspänd än vanligt för att fördela bort trycket från lanerna så att inte allt hamnade där som det gör med ett vanligt bett.

Liknande trådar

Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen

Hund, Katt, Andra Djur