Råd om en sjuk hund?

Cinta

Trådstartare
I dag vaknade jag med en sjuk hund. :( På en grada från 1 till 10 där 1 är frisk, ligger hon nog på en 5-6 :a.

Hon har broblem med att röra bakbenen dvs sträcka ut dem ordentligt och röra sig i en mer flytande rörelse. Vill inte lägga för mycket tyngd på dem. Jag tror mig se att den vänstra sidan är värre än den högra.

Det här är en hund som hoppar och skuttar omkring hela tiden och vill alltid vara med. men inte i dag. 2år är hon och en blandras mellan pyreneér och schabrador. I går var hon fullt frisk.

Vad tror ni det kan vara :confused:

Och innan ni går igång med att jag ska kontakta vet, så ska jag göra det om jag inte finner ett troligt svar här. ( inom en kort tid)

Jag hoppas ni kan hjälpa mig..

Sv: Råd om en sjuk hund?

Svårt... Låter som något i ryggen. Men vad? Blodpropp, diskbråck, sträckning, muskelinflamation... Tja vad som helst...

Sv: Råd om en sjuk hund?

Nu har jag varit iväg hos vet och som tur var så var det inte korsbanden ell ngt annat som kan kräva operation. svaret jag fick var att det kändes som sträckning i musklerna/inflamation i lederna. Så nu går hon på med och är mycket piggare. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 215
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 428
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: WildWilma
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka