Bukefalos 28 år!

Råd till bättre svans

Rotterö

Trådstartare
Min gubbe har först blivit av med svans av lillebror. Sedan har han stått i boxvila 6 veckor. Kliat svansen. Så han har så tunn och dålig svans.
Bra tipps mottages
 
Sv: Råd till bättre svans

ja fà honom att sluta klia sig..

I vissa stall sà fältar man svansarna och har en svanspàse över dom sà att de inte slits..
 
Sv: Råd till bättre svans

Det blev i boxvilan . Nu är han ute igen. Men svansen är så dålig tunn mm
 
Sv: Råd till bättre svans

Min gubbe har först blivit av med svans av lillebror. Sedan har han stått i boxvila 6 veckor. Kliat svansen. Så han har så tunn och dålig svans.
Bra tipps mottages

Hej! Jag hade samma problem med min vlack denna sommaren. DEt jag gjorde var att jag hällde på jodopax på svansen varje dag (använd svamp på blir det inte så kladdigt). Nu efter ca 1mnd så kan man se att svansen har börjat komma tillbaka. Håppas det hjälper dig!
/Alex
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 413
Senast: tuaphua
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 429
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 084
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp