Sv: Rädd 
Jag tror du har gjort helt rätt val! Att vara ensam om en sådan sak kan inte vara lätt
Jag tror du har gjort helt rätt val! Att vara ensam om en sådan sak kan inte vara lätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill så gärna leva mitt liv, och våga anmäla. Eller ens prata med polisen. Men jag är så rädd för att förstöra något. Jag vet att det låter märkligt...I min värld så är ditt liv lika mycket värt son någon annans och du ska absolut inte ge efter för det. Inte för någon "myndighet" tycker att en annan person ska få en andra chans. Är du rädd och mår dåligt och dessutom är utsatt för risker på grund av det här så ska du sätta dig själv i första rummet och anmäla.
Vill du ändå ge personen en chans så kräv då att "personalen" är hos dig alltid när du behöver dom. Du ska inte gå och må dåligt av en sådan anledning. Det minsta man kunde gjort för dig hade ju varit att sätta in ett "titthål" i din dörr så att du kunde vem som var på andra sidan.
Usch jag blir riktigt arg på din omgivning som är villig att utsatta dig för det här.............![]()
Just NU finns det inget att anmäla, skulle jag anmält skulle jag gjort det redan i vintras. Men nu är det "utrett", sa dom. Men jag skulle ändå vara på min vakt och tyvärr verkar det ha eskalerat igen. Står h*n utanför min dörr har jag lovat att ringa polisen direkt, då åker h*n in.Finns det något att anmäla: anmäl.
Vill man inte hamna i klistret så gör man inget som bidrar till att man hamnar där. Kort sagt stämmer det fina ordspråket "don't do the crime if you can't do the time". Ville människan ha en andra chans hade denne fått uppföra sig som om denne vore värd en andra chans.
Det är inte ditt ansvar att andra ska hålla sig i kragen, det får de göra själva. Ditt ansvar är ENBART för dig själv (så länge du inte har barn och ansvarar för dessa)
Tror också detJag tror du har gjort helt rätt val! Att vara ensam om en sådan sak kan inte vara lätt
För mig själv. Jag kan inte förklara öppet hur jag menar med det, utan att outa mig själv för mycket.Förstöra vad? Förstöra för dig eller hen?
INGEN är värd en andra chans, om personen ifråga inte kan bete sig som folk!Nej det är ingen som jobbar åt polisen, däremot har människan det hela handlar om problem med rättvisan. Om och om igen. Jag har blivit tillsagd av andra instanser att inte engagera polisen då människan ska få en andra chans. Igen.