Rädda degen

Trissa

Trådstartare
Jag har precis satt en kanelbulledeg att jäsa, men nu måste jag ge mig iväg och det dröjer några timmar innan jag kan ta hand om den. Funkar det att baka ut och jäsa igen, eller är det bara att göra en ny? :(

Sv: Rädda degen

Det är inga problem! Stoppa den i kylen och låt den kalljäsa istället. Gör jag ofta med bröd och bulldegar, får ibland stå över natten:)

Sv: Rädda degen

Japp...ställ svalt så jäsningen avtar. Den tar ny fart när den blir "varm" igen.

Liknande trådar

Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
958
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 225
Senast: NilHe
·
Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter... 2
Svar
21
· Visningar
839
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 889
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet