Rådjurs/hjortskinn

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 611
S

salander

Skulle det kunna fungera lika bra som renskinn? Eller vad är skillnaden egentligen?

Sv: Rådjurs/hjortskinn

Det är rätt stor skillnad. Renskinnets täckhår består av också av "luftkuddar" som ger den en överlägsen förmåga att hålla kylan borta. Det senare är det vi , som rider har glädje av som tryckavlastande pad. Rådjursskinn är mkt kortare i pälsen och har inte samma tryckavlastande förmåga. Har inte samma fina luftcirkulation heller. Hårar också mer om de inte är fint beredda. Hjortskinn har jag ingen erfarenhet av.

Sv: Rådjurs/hjortskinn

Hej fallon,
tack för svar.
Då kör vi på renskinn i stället.

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
459
Senast: chimichanga
·
Juridik & Ekonomi Jag har ingått ett avtal med ett företag. I pappren jag skrev på anges en tid som avtalet skall gälla (1002 timmar). På ett möte...
Svar
9
· Visningar
611
Senast: tanten
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej! Tänker att det är många här med olika NPF-diagnoser och tänker att det kanske finns några bra knep folk har för att underlätta i... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 412
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka