H
hcw246
Fick en rådjurssadel idag som jag har skurit ut fileerna på, så nu undrar jag om jag kan ge resten till hunden? Dvs revben och ryggrad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder älgskånkar vid eftersöksträning, en gång när jag nött på dem väl länge (i och ur frysen ett antal gånger) fick hundarna dem att tugga på istället - och nog blir det vassa flisor även av dem! Kanske lite grövre flisor, men riktigt otäckt vassa de också. Så det var också en engångsföreteelse - nu åker de begagnade älgskånkarna i sopsäcken istället.
Vad använder du istället??????? Vildsvin? Nåt annat?
Tack för svaren. Jag slänger det, vill inte att något ska hända min pojk.
Koka sopp/fond på dem istället!
Hur hundar hanterar/bryter ner ben beror mycket på hur deras tarmar/magar är vana vid.
De flesta hundar jag haft har kunnat äta vilka ben som helst råa/frysta, utom en liten BC tik på 13 kg, hon var så glupsk då att hon försökte svälja kycklingvingar o lår hela, vilket är ganska farligt då hon kunde kvävas av dem.
mvh
Men är det inte risk att dom skär sönder sig i magen av dessa sylvassa skärvor??? Det är det jag oroar mig över.
Exakt, rått, o absolut Svenskt, helst från majskyckling, o väldigt viktigt att det är kyckling o inte seg gammal höna.Ahaaa, vad intressant!! Min hund har i och för sig ätit ben sen han var liten, men tuggar mest märgben och då får han ju jobba länge innan det blir bitar att svälja!
Så du menar att det är okej att ge ett helt kycklingskrov??? Inget i kycklingen man ska akta sig för, alltså? Det är ju annars just kyckling som det sägs man ska akta sig för, små vassa ben i mängd. Men visst vore det ju Jackpot för vovven att få hela kycklingskrovet att äta - men det ska inte vara tillagat då, eller...? Utan rått?