Rädd för matförgiftning

Jag fick min tredje covid-spruta igår och idag har jag känt mig ömsom frusen, ömsom svettig, så jag har utgått från att jag har feber. Tyvärr hittar jag inte min febertermometer. Hittar bara fodralet. Men jag har varit hemma från jobbet idag och jag har varit så trött. Jag har sovit på soffan fram till cirka 16 idag. När jag vaknade tänkte jag att jag behövde äta så jag tog fram en halv paj som jag hade i kylskåpet och åt upp. Efteråt insåg jag att den ju innehöll räkor och de har varit otinade i kylskåpet i flera dagar. Kanske den kan ge mig matförgiftning? Jag skulle vilja spy upp den där pajen i förebyggande syfte, men vet inte hur man gör. Jag har aldrig lyckats framkalla en kräkning. Så nu är jag orolig. Vågar inte ens ta lugnande ifall jag senare spyr upp det. Skulle vara bra om jag kunde kräkas först och ta lugnande sedan.
 

Har du inte kräkts än, så lär det inte vara någon större fara. Skämda räkor vänder om och kommer ut på ett eller annat sätt, rätt så kvickt efter intag.
Skönt att höra! Jag har inte kräkts än och det är tre timmar sedan jag åt.
 
Apropå covid-sprutan, är det normalt att tappa aptiten och bli så trött att man sover typ hela dagen?
 
Ja, jag är lite häpen själv. Hade ju en del panikkänslor inför sprutan igår, men det gick ändå förvånansvärt bra. Jag hade förberett mig genom att sätta på ett emlaplåster och ta full dos lugnande.
Kanske är det bra att du tvingas göra det här och inser att det går bättre än du varit rädd för? Att du märker att du klarar mer än du tror.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu vet jag inte alls hur läget ligger. Det är svajigt. Jag vet inte vad jag vill. Och jag vet inte hur jag ska undvika det jag inte...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp