Rädda lucia!

Den här dök just upp i mitt flöde. Den är ett år gammal, enda kommentaren då var DELA! Han som delade den nu kommenterade inte alls, bara delade. Det framgår alltså inte var luciafirandet är hotat, av vem det är hotat eller om det överhuvudtaget ÄR hotat.

Med de senaste årens upprepade rabalder i åminne förväntas vi tydligen vilja slåss för lucia, för i något PK-hörn i detta PK-Sverige sitter säkert en PK-rektor och planerar att stoppa lucia av hänsyn till muslimska barn - i detta nu!

Det är så himla sorgligt.

Visa bifogad fil 39366
Jag har också fått den. Av en äldre släktings släkting.
Fattar ingenting. Känns daterat.
 
Dom som vill ha luciatåg får väl se till att engagera sig i kommunens luciatåg och fixa så det blir något. Men det vill sällan folk så då lägger dom ner luciatåget istället.

När jag var ung så gick vi i luciatåg i 9an och åkte runt till alla företag på orten och man var tvungen att vara med. Hur det är idag vet jag inte.
 
Den här dök just upp i mitt flöde. Den är ett år gammal, enda kommentaren då var DELA! Han som delade den nu kommenterade inte alls, bara delade. Det framgår alltså inte var luciafirandet är hotat, av vem det är hotat eller om det överhuvudtaget ÄR hotat.

Med de senaste årens upprepade rabalder i åminne förväntas vi tydligen vilja slåss för lucia, för i något PK-hörn i detta PK-Sverige sitter säkert en PK-rektor och planerar att stoppa lucia av hänsyn till muslimska barn - i detta nu!

Det är så himla sorgligt.

Visa bifogad fil 39366
På vårt senaste apt på jobbet pratade vi om julfest och då sa min kollega att man inte får säga julfest längre för då blir muslimerna kränkta. Man ska säga vinterfest istället. Det hade hon läst på internet. Min chef fräste ifrån som tur var och flera andra markerade att det helt enkelt inte stämmer. Helt sjukt
 
På vårt senaste apt på jobbet pratade vi om julfest och då sa min kollega att man inte får säga julfest längre för då blir muslimerna kränkta. Man ska säga vinterfest istället. Det hade hon läst på internet. Min chef fräste ifrån som tur var och flera andra markerade att det helt enkelt inte stämmer. Helt sjukt
Men herreGUD! :banghead: Precis sånt blir jag vansinnig på. Det är samma som att sitta och dela räddningsaktioner för luciatåg trots att ingen hotat ta bort dem. Ibland önskar jag att det skulle behövas intyg på normalbegåvning för att få använda internet.
 
På vårt senaste apt på jobbet pratade vi om julfest och då sa min kollega att man inte får säga julfest längre för då blir muslimerna kränkta. Man ska säga vinterfest istället. Det hade hon läst på internet. Min chef fräste ifrån som tur var och flera andra markerade att det helt enkelt inte stämmer. Helt sjukt
Ikea är en enda stor konspirationsmonteringsfest... eller inte. JULkollektionen heter Vinterfest i år ffs...
 
De blir färre och färre, tror jag. Läste om kommunens luciatåg i Uddevalla. Det ställs in i år, eftersom för få kandidater anmält intresse. Det betraktas nog mer och mer som en rätt mossig tradition.

Det är samma i Örebro, det var inställt redan förra året. Men alla skriker och vrålar, för givetvis är det muslimernas fel. Inte är det så att de som eventuellt skulle kunna vara kandidater, har skola, jobb, vänner, träning och familj, hem med mera att tänka på i dagens stressamhälle. Nej för farao, TVINGA dem att anmäla sig!!! För ALLA vill ha luciatåg, så det så!

Jag har sagt ifrån på min facebook i alla år att jag inte accepterar dylika delningar. Jag har tagit bort två vänner senaste veckan och den här veckan har tre personer med gemensamma vänner till mig blivit vän med mig, men det ser ut att bli kortvarig vänskap...

*TRÖTT*
 
Det är samma i Örebro, det var inställt redan förra året. Men alla skriker och vrålar, för givetvis är det muslimernas fel. Inte är det så att de som eventuellt skulle kunna vara kandidater, har skola, jobb, vänner, träning och familj, hem med mera att tänka på i dagens stressamhälle. Nej för farao, TVINGA dem att anmäla sig!!! För ALLA vill ha luciatåg, så det så!

Jag har sagt ifrån på min facebook i alla år att jag inte accepterar dylika delningar. Jag har tagit bort två vänner senaste veckan och den här veckan har tre personer med gemensamma vänner till mig blivit vän med mig, men det ser ut att bli kortvarig vänskap...

*TRÖTT*
Men jösses, om de gapar så väldigt om det kan de väl starta ett luciatåg själva?
 
Jag har haft ett pst såna i mitt flöde och har kommenterat att det är väl bara att starta ett, vem stoppar hen?

Jag med, jag har föreslagit dem att vira in sig i ett lakan med ett rött sidenband och ge sig ut på stan.

Lite som det där med "Hallååååå-viiiin"

Jag satt i soffan invirad i min skogsfilt o smuttade på ett glas rom. Jag hade ingen lust att sitta i hallen o dricka vin, så det så!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp