Räkna om % till rätt värden

Tillis

Trådstartare
Går det att räkna om värden som är angivna i procent, till värden per kilo foder som man kan räkna foderstat på.
Ex Dodson&Horells foder Fiber P har dessa angivna värden:

Estimated Digestible Energy MJ/kg: 11.5
Protein 12.0%, Oil 3.5%, Fibre 17.0%, Ash 7.0%, Vitamin A 7,700iu/kg, Vitamin D3 800iu/kg, Vitamin E 110iu/kg

Det är det smältbara råproteinet jag är intresserad av, men det kanske inte är möjligt att utläsa av dessa värden...?

/Tillis
 
:o Misstänkte det... Men så var jag tveksam till om det var angivet procent per kilo foder eller hur...
Nåja, man får skylla på att det är måndag...
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag ska skaffa en till liten katt och har en liten fundering kring vilket foder jag ska välja. Jag har i dagsläget en katt som är...
Svar
4
· Visningar
849
Foder & Strö Analysen i år är så dålig att jag funderar på om det blivit något fel. :crazy: Samma bonde, samma fält, samma lab (fast annan...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: Fille
·
Foder & Strö Fick dessa värden av en återförsöljare för Dodson Horrel Foalcreep Analytical Constituents: Crude Protein 18.0% Crude Oils &...
Svar
2
· Visningar
791
Foder & Strö Ni som fodrar med Spiller's Happy Hoof, vilka värden räknar ni på när ni gör foderstat. Överallt hittar jag bara värdena som står på...
Svar
6
· Visningar
1 698
Senast: Derring-Do
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp