Rättegången mot Svanstedt

Sv: Rättegången mot Svanstedt

Nu har jag läst igenom det mesta jag kunnat hitta om rättegången,och jag tycker allt tyder på att det borde bli en fällande dom.Det finns tillräckligt många vittnen enligt mig som sett detta.

Jag håller med dig, tycker åklagaren fått fram bra vittnen och all heder till dem som vågat vittna! :bow:
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Jag tycker det är stor skillnad på barriering och strömmning och effekterna av det.
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Ja det är nog stor skillnad för visso på momenten,men jag talade om det mer som liknande fenomen.Jag tror att det är möjligt faktiskt.Jag har sett hästar som ger upp helt enkelt.Ett ord används i samband med strömningen för att kunna använda det specifika ordet i lopp.Typ som klicker.Helt galet.Jag tror tyvärr att ÅS är skyldig.Jag hade helst sett att sånt här inte förekom,men jag vet ju att det händer och det är vansinne.Även barring inom hoppningen är vanligare än man tror.Man kan ofta se på hästar som blivit utsatta,dom hoppar på ett speciellt sätt.Vansinne i vilket fall som helst och jag hoppas att det statueras exempel nu.Vi måste visa att vi inte tolererar djurplågeri i Sverige.
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Oj oj oj..:eek: Det börjar brännas för grabbarna nu!!!! SÄTT DIT DOM!!!
Fy jag tog illa vid mig av att läsa texten..in i baken på hästen?? Inne i stallet?? Vad f*n håller dom på med??
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

det har du ju rätt i att elstängsel inte är påtvingat från människan :idea:
ibland när man försöker tänka och förstå så missar man det uppenbara. tänkte inte på det som en barriering.

att hästarna lär sig efter en stöt från staketet håller jag inte med om. men jag kanske känner ovanligt korkade hästar?

jassica
jag tror jag börjar koppla lite nu. som sagt så missar jag en del när jag försöker förstå mej på saker ibland :grin:
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Ja, och nu vet du det också.

Äh, helt olika saker. Men svanen har nog varit för "driven" att hitta saker som fungerar så tappat omdömet och gått över gränsen helt enkelt...händer väl inom människoidrott också, tror nog att de som dopar sig ofta börjat med oskyldiga tillskott och sen trappas det upp tills man trampar över...väl där så blir man nog snabbt rutinmässigt utan att man reflekterar mkt över det.
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Ja, det ska gå långt om någon är villig att ljuga och ta ett straff för att sätta dit någon annan. Erik Fredrikssons berättelse är nog den som kommer att fälla gänget bakom detta...
Fruktansvärt är vad det är. Och även om man tvivlat på många vittnen så kan man inte tvivla på hans berättelse. Att stå och strömma en häst i baken inne i stallet som en typ av "klickerträning" är för jävla sjukt. Sånt erkänner man inte om man inte gjort det.
Jag har hela tiden trott att Svanen är oskyldig (för varför skulle han ens behöva hålla på med sånt) men nu tror jag nog att jag vänt i min åsikt....
 
Senast ändrad:
Sv: Rättegången mot Svanstedt

att hästarna lär sig efter en stöt från staketet håller jag inte med om. men jag kanske känner ovanligt korkade hästar?

Det gör nog jag med då.
Mina hästar aktar sig i några dagar, sedan är de på´t igen.
Eller ja, en av dem är nog mer rädd än de andra. Han skulle inte gå över tråden om den ens låg på backen. Han kanske blivit strömmad tidigare vem fan vet. :eek:
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Jaja hästar är väl mer el mindre smarta då :D
Min poäng var iaf att när det gäller stängsel så får de sig en kyss och sen kan de själva välja om de ska på`t igen eller inte.
Har även jag varit med om att samma (hungriga ponny) tyckt att gräset varit grönare på andra sidan och glatt tagit en smäll för att komma dit genom att hoppa mellan trådarna, men gå tillbaka in samma väg det gick då rakt inte. Problemet löstes genom fort knox - hage med 5 trådar.
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Ja nu är det nog kört.Vad skulle vittnena vinna på att ljuga egentligen? jag tror ingen skulle gå så här långt enbart pga avundsjuka.Jag är övertygad om att de åtalade är skyldiga..Riktigt tråkigt för travet..och för dom st5ackars hästarna som varit utsatta.
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

*kl*
Jaa vad tror ni...? Det måste väl bli fällande dom, eller...?
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Det är nog med all säkerhet tyvärr fler än de fem nämnda som blivit drabbade isf...
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

*KL*

Jag har hela tiden trott att ÅS samt de andra är skyldig. Jag har väldigt svårt att tro att de är oskyldiga, tyvärr...Tyvärr tror jag inte heller att han är den enda som håller på med detta lr liknande men tragiskt nog är det bara honom det blivit hetsjakt på:crazy:

Förmodligen är det snart nån mer som träder fram gällande nån annan...
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Bedrövligt att de straffen vad gäller djurplågeri knappt är befintliga, oftast blir det ju bara fattiga böter dessvärre. Kunde gott höjas avsevärt...
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Knapp!


Usch,jag tycker det här var väldigt svårt.
Dömd eller ej,men fyy sjuttan vilken pärs för alla inblandade.
2009 inget direkt roligt år för Svanen undantaget att hästarna gått som strömmade kameler!
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

*kl*

En knäpp fråga kanske... Men satt och kollade på NCIS där de nämnde lögndetektortest, och det slog mig: varför gör de inte det på ÅS och gubbarna?? Vet nån vad som gäller i Sverige angående det?
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Lögndetektortest är inte pålitligt, det visar bara hur kroppen reagerar - inte om man ljuger eller ej.
 
Sv: Rättegången mot Svanstedt

Ah, ok. I detta fallet skulle det väl knappast ge något då eftersom alla tre verkar ha sten-ansikten och ljuger så de tror sig själva... Usch var nästan läskigt på rättegången när Jepson bara satt och flina åt vittnena... Och Åke stirra bara tomt framför sig...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 348
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 308
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 971
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp