• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fialotta999
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 807
F

Fialotta999

Någon som vet vilka sadlar som passar till rakrygg och normal manke? Morris & Nolan? HRD?

Sv: Rak rygg

Jag har en cliff barnsby till min häst med rak rygg och normalhög manke. Den är utprovad. Jag fick även prova M&N och den låg också helt ok på hennes rygg, fast den rörde sig mer i sidled baktill då man red och den va inte lika skön.
Jag har ett travare.

Det är inte som så att du har EN travare då :rofl:

Moris & Noland är bygda för raka hästar, dock beror det ju på hästen om den passar eller inte. Har ju lite mer med formen att göra oxå det är ju inte enbart rakheten som gör så att sadeln passar elelr inte utan några till faktorer.

Skulle ta ut en ordentlig sadelutprovare om jag var du för att få riktiga ordentliga svar. Dom om dom är riktigt utbildade å duktiga kan oftast rekomendera att par tre sadlar.

hehe jo...tänkte skriva vbl först. Men ändrade mig efter allt prat om att man inte ska skriva vbl om travare så jag glömde ändra :angel:

Fialotta999 skrev:
Någon som vet vilka sadlar som passar till rakrygg och normal manke? Morris & Nolan? HRD?

Min pålla har rak rygg och normal manke. På henne passar Albion och Passier allra bäst. Kieffer går i nödfall.

/Lizzie

Cliff Barnsby, Karl Niedersuss, Frank Baines, Albion, Globus, Passier med PS bom, Kieffer, Equipe, Clincher, Lovatt & Ricketts / Arabian

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 667
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden