Raka fullcheek bett?

iNHALE

Trådstartare
Jag har funderat lite på vad det är som gör att de inte finns några odelade raka Fullcheek bett.

Har det något med själva konstruktionen av bettet att göra som gör att det blir "fel" om det inte är delat?

Sv: Raka fullcheek bett?

Finns i apple mouth. Visseligen är det inte helt rakt och slätt utan som deras andra raka.

Jag vet inte varför det inte görs. Men om det är stänger du vill åt så finns ju travbetten med halvstänger och dom finns raka :)

Är mest att jag tycker fullcheek är så himla snyggt. Önskekombinationen hade varit rakt odealat (då hästen gillar det mest) i mässing :love:

Jag har haft ett rakt appel-mouth fullcheck.. köpte det på GBG horse show. Men det skall säkert finnas i lite större hästbutiker...:)

Mvh Domino_s

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
509
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 796
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur