Raka halva huvudet (Bilder)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LinneaM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 375
L

LinneaM

Nästa gång jag ska raka min ponny har jag bestämt mig för att raka halva huvudet också.

Någon som har tips hur man gör? Bilder?

Han står stilla, så det är inga problem. Har man grimman runt halsen när man rakar?

Sv: Raka halva huvudet (Bilder)

man kan väl ha grimman på så har man en linje att gå efter..

nja det funkar ju inte! är sidostycket på tränset man ska klippa efter. men jag har grimman på och knäpper upp hakremmen så jag kan hålla huvudet stilla.

lättaste är att följa kindbenet och sen sikta rakt nedåt mot mulen och upp mot öret. det är inte så svårt. men viktigt att det blir rakt, annars är det skitfult!:p

just de..tänkte inte på att de är tränset linjen ska följa..inte grimman ju.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 018
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: skogaliten
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Freazer
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 629
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Senast tagna bilden XVI