Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jenny85 skrev:Köpte den till min gubbe faktiskt, trodde väl att med tanke på priset så skulle den väl bara orka i bästa fall en klippning (min häst var väldigt långhårig)... men den höll faktiskt 3 rakningar!!! i år har jag inte provat då jag misstänker att den inte orkar en till rakning! Men den rakade otroligt fint och är ju mycket lätt att hålla på med, men på slutet av varje klippning så har den blivit lite seg (vilket inte är så konstigt med tanke på vilken päls min häst hade)...
Tycker den är verkligen prisvärd!!! Den kanske bara håller ett par klippningar men med det priset så är det väl ok!! Jag menar köper man en av dem här dyra maskinerna så är ju inte det heller en garanti att dem funkar länge, tycker dem har för vana att krångla så mycket!
Jenny85 skrev:Köpte den till min gubbe faktiskt, trodde väl att med tanke på priset så skulle den väl bara orka i bästa fall en klippning (min häst var väldigt långhårig)... men den höll faktiskt 3 rakningar!!! i år har jag inte provat då jag misstänker att den inte orkar en till rakning! Men den rakade otroligt fint och är ju mycket lätt att hålla på med, men på slutet av varje klippning så har den blivit lite seg (vilket inte är så konstigt med tanke på vilken päls min häst hade)...
Tycker den är verkligen prisvärd!!! Den kanske bara håller ett par klippningar men med det priset så är det väl ok!! Jag menar köper man en av dem här dyra maskinerna så är ju inte det heller en garanti att dem funkar länge, tycker dem har för vana att krångla så mycket!
owesmatte skrev:Jag klippte hela min häst med en sådan, det gick jättebra, liten och smidig och klipper fint. Efter min häst (som iof inte hade så JÄÄÄÄÄTTElångt hår) lånade en kompis den och klippte sin. Och den klipper ännu
Men min kompis hade oxå köpt en sån, och den höll bara att klippa 3/4 häst, sen fick hon övertala maskinen ordentligt för att den skulle klippa klart. Sen var den i princip död... men har man tur så går det bra!!
Men man måste ha en skarvsladd, batteriet håller inte längre än till en hals eller så.. liiite mer om man har tur
Lycka till![]()
Qyenn97 skrev:Våran stora blev också värligt varmt fort, men det beror ofta på att man dragit åt den runda skruven ovanpå skären för hårt, så att skären gnids mot varann jättehårt. Testa att lossa på den lite så kanske den inte blir så varmt nästa gång![]()
Skulle man kunna klippa hästen i ansiktet och benen med denna kippmaskin? Börjes har ju en för mindre pengar, men är den från hööks bättre?
cactuspower skrev:Jag har fått uppfattningen att den verkar vara ganska kass, varken att den håller för speciellt många klippningar samt att det tydligen tar lång tid att använda den.
Verkar mycket bättre om du kan hyra en större, bättre maskin i stället. T.ex. De laval och Oster är bra!