Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Konstig rubrik jag vet! Har kommit på att de bett som min häst trivs med är raka. Allt annat tuggar hon på. Men nu är ju problemet att jag i framtiden vill tävla dressyr.
Så vad finns det för bett som är delat men ändå rakt? Eller hur man nu ska säga
Antingen är det väl rakt eller så är det delat.....
Pessoa har bett som är delade men låser sig vid en viss brytning. Det går alltså inte att böja ihop helt. Tror de heter Pessoa magic eller liknande. Vet inte om det är tillåtet att tävla på.
Har hört ryktas att det kanske blir tillåtet med rakt bett på dressyrtävlingar, fast det kanske bara är ett önskerykte.
Är väl på tiden att dressyren kliver upp ur stenåldern dom med. Tänk vad många ryttare och hästar som aldrig kunnat tävla som får chansen nu. Jag tror inte dom fattar hur många det är som inte kan ha annat än raka bett. Så härligt att fler få chansen nu! Har väntat på det här beslutet i många år nu. Det går inte fort, men kul att det händer nåt iafl..
Hundavel & Ras Schnauzer skulle passa in. Men det är en del jobb med pälsen eftersom det är en trimmras (och då inte förväxla trim med klippmaskin utan...