Rakt bett som är delat??

MaRomer

Trådstartare
Konstig rubrik jag vet! Har kommit på att de bett som min häst trivs med är raka. Allt annat tuggar hon på. Men nu är ju problemet att jag i framtiden vill tävla dressyr.

Så vad finns det för bett som är delat men ändå rakt? Eller hur man nu ska säga;)

Sv: Rakt bett som är delat??

Antingen är det väl rakt eller så är det delat.....

Pessoa har bett som är delade men låser sig vid en viss brytning. Det går alltså inte att böja ihop helt. Tror de heter Pessoa magic eller liknande. Vet inte om det är tillåtet att tävla på.

Har hört ryktas att det kanske blir tillåtet med rakt bett på dressyrtävlingar, fast det kanske bara är ett önskerykte.

Pessoa Magic-betten är delade men som låser sig, precis som Andorra skrev. Raka bett kommer dock tillåtas på dressyrtävling nästa år :)

Jag hittade ett bett för några år sedan som är tredelat i "framåt/bakåt"-led men är låst i höjdled.

tredelt.jpg

Vet inget namn/märke på det.

Jag är lika glad som du!! Min prinsessa verkar till varje pris vilja ha sitt raka bett :love: Och nu kan jag äntligen ha det JÄMT om jag så skulle vilja!

Är väl på tiden att dressyren kliver upp ur stenåldern dom med. Tänk vad många ryttare och hästar som aldrig kunnat tävla som får chansen nu. Jag tror inte dom fattar hur många det är som inte kan ha annat än raka bett. Så härligt att fler få chansen nu! :) Har väntat på det här beslutet i många år nu. Det går inte fort, men kul att det händer nåt iafl.. :D

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
488
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
552
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka