Rakt Fullcheekbett

Ickiz

Trådstartare
Finns det?
Hittar ingenting!

Ni som rider era hästar på Fullcheek, hur tycker ni de fungerar? Gillar era hästar dem mer än 2 el 3-delat tränsbett?

Sv: Rakt Fullcheekbett

Min unghäst ville ha 2-delat från början när jag bettvande henne, men nu när jag rider henne vill hon hellre ha ett oledat. Är mycket fin på det!:)

Har tyvärr inte sett några oledade fullcheek, skulle gärna köpa ett om det fanns lättillgänligt.

Det enda raka fullcheek-bett jag sett är ett i syntet, här hittar du det om du tror att det skulle fungera.

Jag köpte rätt så nyrligen ett 2 delat koppar fullcheck. Ridit med sidepull och lite hack senaste månaderna men min syster som vill rida ibland vill rida med bett.Har tidigare ridit med ett för långt 3 delat. Upplever min häst inte gå bra på varken 2 delat fullcheck eller vanligt 2 delat. Så funderar på att köpa ett kortare 3 delat..Men hon är ju verkligen inte ohanterbar med 2 delat men hon vissar verkligen inte uppskattning när jag tar i tyglarna det minsta. Kan ju också vara så att hon känner sig ngt ovan med bett nu o upptäckt att man kan slippa det.. Dock är hon lättare att "styra" med fullchecket än med andra bett. eftersom det verkar vid sidan ngt som sidepull typ.

Lite förtydligande bara. Bettet som Pazuzu länkade till är inte så rakt som bilden visar utan svagt svängt. Ett tunnt trevligt bett.

Okej. Det verkar jättebra det bettet! Och att det är äppelsmak på det är nog populärt! ;)
Tack så mkt allihopa!:bow:

Jag funderar på att skffa ett fullcheekbett till min pålle, alla säger att det är jättebra, men VARFÖR är det så bra, å varför har man det egentligen?:) Har det nå speciella funktioner osv?:banana:

Rekommenderar ni annars något BRA bett till en het, men ack så känslig häst, som ofta blir "stressad" av att man tar honom i munnen:confused: Speciellt i hoppning, då det är fullt kör ofta, sen när man försöker bromsa så kastar han sig uppåt istället för att bara bromsa.. Så mkt tjafs för att göra en avsaktining liksom.. Men detta enbart i hoppningen.. å han har INTE ont någonstans, varken munnen eller resten, då han är uppkollad, men undra om vi vet något bra bett som kan hjälpa mig lite!? Jag är en van ryttare, som kan rida med skarpa bett, om ni nu hade förslag på sådana menar jag:) men vill ha så milt som möjligt!?:)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Jeps
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 429
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
761
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈