Rambo Dustbuster Plus

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mahogny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 670
M

Mahogny

Ja någon som har det? Bra och dålig om det? Var finns det att köpa?

Hoppas på att få lite info.:bump:

Sv: Rambo Dustbuster Plus

Okej tänkte nämligen ha det till min häst som är lätt knottkänslig och smutsar ned sig otroligt mycket:devil: bor nära havet så markerna här är sandiga.

Ingen annan som har det?

Jag har det också. Tycker att passformen är bra, skulle dock haft en strl mindre till min häst än hennes vanliga för det är så långt ner över rumpan på henne. Mycket mjukt tyg och glansigt vid bogen.

Det som är mindre bra är att hon inte kan ha det på sig när det är varmt ute, hon blir så varm och svettig av det. Kvällstid och över natt går bra om det inte är för varmt.

En magplatta hade inte heller varit fel. Tycker inte att det räcker med den bit som går in under magen, speciellt inte om man ska ha det mot knott. Annars skyddar det väldigt bra tycker jag om man räknar bort avsaknad av magplatta.

KL*

Har också funderat på detta täcke, min häst får väligt lätt skav av andra flugtäcken, hur är dt med detta ni som har skavkänsliga hästar?

Bilder? :D

Kan kanske bero på att min häst har kort rygg men är grov? Inte så hög heller. Har inga övriga rambo att jämföra med, men har Amigo i samma storlek och de passar bra.

vet inte. på min är det knapt båda på bredden och längden jmf med hans andra hw täcken. har 155 i dustbuster, skulle helst haft 160. på andra så kan han utan problem ha 145...

Vad synd att det blir så varmt att dem svettas.. det är i princip som värst då ju. Alltså med knott och andra kryp. Det är ju inte alltid man är hemma så att man ka ta in henne, eller ta av täckte. Får väl leta upp något svalare då. Men alla jag provat har skavats på rumpan och bogen (trotts att min häst är väldigt rund:o och inte det minsta "knölig") kanske är det för att det kommer så mycket sand under:(

Ja jättesynd för annars så gillar jag det täcket. Över natten funkar det bra om man kan ta av det på fm innan det blivit för varmt. Är det svalare ute hela dygnet så går det ju bra. Men som sagt, magen är bar så flygfäna kommer åt att äta på den...

Nu när det är varmt så har jag bucas buzz off. Det enda jag saknar på det är glansig fodring i bog och över mankammen, för de fina maskorna nöter bort håren. Bogskydd hade jag förra sommaren, men än i år inget skav. Har kanske blivit lite mjukare efter ett antal tvättar.

Vad jag ser som optimalt med ett flugtäcke är dustbusters passform och långa vältäckta hals, kombinerat med magplatta, tunnare tyg (nättyg) och glansigt foder i bog och mankam. Finns det? Vet inte, men jag håller ögonen öppna den dag det dyker upp.

alltså jag har haft mitt i 4-5 år och min häst har varit svettig EN enda gång och då hade han galopperat omkring i typ 10 minuter... dvs han skulle varit svettig även om han inte haft täcke öht.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
436
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
238
Senast: Cattis_E
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka