Rambo Fly Rider

Sv: Rambo Fly Rider

KL

Hur verkar era Amigos Fly i storlekarna?

Har beställt ett Amigos Fly idag i M och min häst har 145 i täcken. Hoppas verkligen det kan passa! :)

Jag måste ha köpt ett M (minns faktiskt inte :o). Det är nästan långt, men då har hästarna som haft det 140 i Rambo täckena. Halsen fungerade bra till dem, men de är varken långa eller korta i halsen. Skulle det behövas går det ju säkert att förlänga fästet för tränset på täcket också.

Fått hem mitt nu. köpte ett i L (de ville pracka på mig ett xl då hästen har 155 i täcken). Alldeles lagom bakdelen men framdelen kunde varit liiite större. men annars nöjd! hästen också, fast han fortfarande får lite panik.

Fick hem mitt nu också. Verkar som att det passade bra på min häst också men tycker bakdelen kanske åkte bak en aning men kan bero på mig som inte satte det ordentligt eller något. Får kolla över det nästa gång!

Testade att longera min grabb ikväll med Amigo Fly och det var väldigt obehagligt i traven så får bli att longera han mera så han vänjer sig med det :) Troligen så har han aldrig haft på sig något liknande så tycker han sköte sig bra ändå.

Kanske inte bästa bilden men lägger ut den ändå ;)

33192790.jpg

kl

Har ridit med mitt ganska mycket nu o är supernöjd! Det passar bra, ligger still o hästen är lugn. Var ute i skogen idag med sällskap av en miljon kryp, jag höll på att få ett samanbrott men hästen var helt oberörd o han är känslig o brukar vara halvt hysterisk för två flugor :p
Nöjd, nöjdare, Bison :D

120717014.jpg

Ser att du har täcket precis som jag - dvs "uppepå" kåpan. För mig har det fungerat bra hittils - har du märkt några problem?

..och som svar till tidigare : jag har också tyckt att det har åkt bakåt lite men tänkt att det nog varit min häst som varit lite liten men din är ju större... Nåja, mina hästar har inte stört sig så då har jag inte brytt mig heller.

Okej, är nog bara jag som stör mig att det åker bakåt :p Men ska testa nästa gång att lägga täcket uppepå kåpan så får jag se hur det ligger då på min häst :)

Jag har enkelkåpa på min sadel så alternativet är ju att lägga det helt under o det känns inte jättebra.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: lizzie
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 239
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka