Bukefalos 28 år!

Rambo Protector, hur är det i strl?

Miingla

Trådstartare
Hur är flugtäcket Rambo Protector i storlek?
Jag har nog bara Optimo sedan tidigare och det är ju gigantiskt..

I andra märken som Shires och Bucas har hästen i fråga 130-135.

Är hållbarheten på Protector så mycket bättre än andra flugtäcken som det beskrivs? :)
 
Min häst har samma storlek som i Amigo Bravo med v-front och Rambo summer series. Det är rymligt (framförallt långt i ryggen) men inte så stort att min häst kunde gå ner i storlek. Fick av misstag hem en storlek mindre när jag beställde och det blev väldigt tight.
Är väldigt nöjd med mitt!
 
Fantastiskt täcke! Jag beställde en storlek större än vad hon normalt har, o det blev bra! Vill att flugtäcken går ner lite över rumpan. Är lagom i bogen, o hon är ingen bred häst.
 
Samma storlek som andra täcken men något rymligare och fantastisk hållbarhet jämfört med andra flugtäcken. Har hadt många varianter av flugtäcken, olika modeller från horseware, hööks, HG osv… De är trasiga efter en säsong, Amigos dyrare håller typ två säsonger, kanske 3 om det är snälla hästar utan något att klia sig mot i hagen.
Rambo däremot håller säsong efter säsong. Han bara ha mitt i fyra säsonger innan hästen såldes och täcket följde med. Men det var inte en reva eller något annat trasigt på det när jag skickade iväg det. Så absolut värt pengarna enligt mig. Ponnyn ska få ett sånt nästa år. Hon har rivit sönder sitt Amigo bugg buster nu efter en halv sommar…
 
Samma storlek som andra täcken men något rymligare och fantastisk hållbarhet jämfört med andra flugtäcken. Har hadt många varianter av flugtäcken, olika modeller från horseware, hööks, HG osv… De är trasiga efter en säsong, Amigos dyrare håller typ två säsonger, kanske 3 om det är snälla hästar utan något att klia sig mot i hagen.
Rambo däremot håller säsong efter säsong. Han bara ha mitt i fyra säsonger innan hästen såldes och täcket följde med. Men det var inte en reva eller något annat trasigt på det när jag skickade iväg det. Så absolut värt pengarna enligt mig. Ponnyn ska få ett sånt nästa år. Hon har rivit sönder sitt Amigo bugg buster nu efter en halv sommar…
Innertyget brukar gå sönder på mina efter 2-3 säsonger. Det har inte hänt dig? Sålde det vidare då för om hästen inte är så skavkänslig eller man orkar greja med bogskydd gör det ju inget.

Min häst får dock skav på höftknölarna av rambo protector 🙈. Har funderat på att köpa ett annat mjukare flugtäcke på grund av det, men då får man väl antagligen tumma på hållbarheten istället.
 
Innertyget brukar gå sönder på mina efter 2-3 säsonger. Det har inte hänt dig? Sålde det vidare då för om hästen inte är så skavkänslig eller man orkar greja med bogskydd gör det ju inget.

Min häst får dock skav på höftknölarna av rambo protector 🙈. Har funderat på att köpa ett annat mjukare flugtäcke på grund av det, men då får man väl antagligen tumma på hållbarheten istället.
Har bara varit med om att innertyget gått sönder på Amigo bugg bustertäckena. Det gick inte sönder på Rambot. Men har bara haft ett sånt, så jag kan ju ha haft tur.
Ja det är ju ett kraftigt tyg så har man en skavkänslig häst så ska man nog satsa på ett mjukare täcke.
 
Innertyget brukar gå sönder på mina efter 2-3 säsonger. Det har inte hänt dig? Sålde det vidare då för om hästen inte är så skavkänslig eller man orkar greja med bogskydd gör det ju inget.

Min häst får dock skav på höftknölarna av rambo protector 🙈. Har funderat på att köpa ett annat mjukare flugtäcke på grund av det, men då får man väl antagligen tumma på hållbarheten istället.
Jag tycker alla flugtäcken ruggar på höfterna eftersom pälsen lätt sticker ut där genom tyget när täcket rör sig..
 
Jag tycker alla flugtäcken ruggar på höfterna eftersom pälsen lätt sticker ut där genom tyget när täcket rör sig..
Kanske sant. Hade bara varit skönt om man kunde slippa sår. Försöker ändå ta av täcket varje dag, men blir ändå sår om. Hon har täcket för lång period. Får välja mina dagar med täcke istället och försöka vara utan om det inte är brutalt mycket insekter.
 
Kanske sant. Hade bara varit skönt om man kunde slippa sår. Försöker ändå ta av täcket varje dag, men blir ändå sår om. Hon har täcket för lång period. Får välja mina dagar med täcke istället och försöka vara utan om det inte är brutalt mycket insekter.
Aj då, som pass? Min blir bara lite ruggad. Egentligen inte skav heller mer att pälsen inte ligger slätt.
 
Aj då, som pass? Min blir bara lite ruggad. Egentligen inte skav heller mer att pälsen inte ligger slätt.
Ja. Hon har sår på ena sidan i år. Hon har lyckats med det något år tidigare men då på båda sidor. Lite ruggad päls hade jag kunnat ta :)
 
Ja det är ju ett kraftigt tyg så har man en skavkänslig häst så ska man nog satsa på ett mjukare täcke.

Ja, det får jag nog hålla med om. Köpte ett i år för att min häst fick skav av eksemtäcket, så ville ha ett rejält flugtäcke med bra magplatta. Nu har hon fått skav på magen för att hon lagt på sig för mycket. :banghead:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Corax
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 450
Senast: CFrisk
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: Elo
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 110
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp