Laga innerfoder på flugtäcke

Corax

Trådstartare
Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken.
Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget sånt tyg utan det glattaste här hemma är nog bävernylon.
Det är säkert mer hållbart/varmt (men ska bara sitta just över manke)men tänker att det kanske är någon här som kan tala om om det är en dålig idé pga andra orsaker.
 
Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken.
Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget sånt tyg utan det glattaste här hemma är nog bävernylon.
Det är säkert mer hållbart/varmt (men ska bara sitta just över manke)men tänker att det kanske är någon här som kan tala om om det är en dålig idé pga andra orsaker.
Jag har en extremt känslig häst, som tyvärr fick skav av att ett täcke lagats med fin handsöm på insidan.

Det är svårt att få det bra, tror jag.
Kanske om "laglappen" funkar?

Alltså att du tejpar?
 
Jag har en extremt känslig häst, som tyvärr fick skav av att ett täcke lagats med fin handsöm på insidan.

Det är svårt att få det bra, tror jag.
Kanske om "laglappen" funkar?

Alltså att du tejpar?
Jag sydde på bävernylonet men har inte haft tillfälle att använda det än. Inga sömmar sitter så de kan skava. Sydde dessutom över kantbandet så det är mindre friktion där.
Laglapp hade inte gått att få dit på vettigt sätt då innertyget var obefintligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 820
Utrustning Hej, då det visat sig att min häst slaktar flugtäcken (billigare varianter) så tänkte jag köpa ett lite dyrare från horseware. Vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 863
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 099
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 738
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp