Rambo summer series?

Dennispennis

Trådstartare
Är detta täcke värt sitt pris? Verkar bara finnas med disc front? Har provat disc front på vanliga täcke förut men tyckte inte om det. Är detta ett bra täcke att investera i, ni som har det? Hur är dom i storlek?
 
Jag har visserligen köpt på rea men tycker det är prisvärt. Användbart stor del av året tack vare att det ingår en liner. Jag har dock den gamla frontknäppningen.

Det är mindre än rambo brukar vara. Jag har samma storlek så ingen enorm skillnad, men lite.
 
Är detta täcke värt sitt pris? Verkar bara finnas med disc front? Har provat disc front på vanliga täcke förut men tyckte inte om det. Är detta ett bra täcke att investera i, ni som har det? Hur är dom i storlek?
Och jag ska måste vara kärringen mot strömmen och säga att nej det är inte värt sitt pris.

Plus är passform och tanken bakom, alltså liner på ryggen ihop med nätsidor är ju genialt!

Stora minuset är att dom har satt någon extremt klen softshell på ryggdelen som det räcker att hästen går mot en gren för att det ska bli en stor reva. Tror den har en denier på typ 200 bara som jämförelse att vanliga regntäcken med 600 denier brukar sägas vara klena..

Så nä när mitt Summer series hade gjort sitt så köpte jag inte något nytt.. Köpte istället Amigo 3 in 1 Camofly och det känns så här långt mycket mer rejält, 1200 denier i ryggdelen, dock ska jag erkänna att jag saknar rygglinern något enormt. Har satt ett Amigo airflow under istället men det är ju lite svalare än 100 g linern men när det varit lite kallare så har han fått en vanlig 100 g liner under och det har fungerat ok. Jag betalar inte dom pengarna för ett täcke med så usel hållbarhet som Summer Series har!
 
Och jag ska måste vara kärringen mot strömmen och säga att nej det är inte värt sitt pris.

Plus är passform och tanken bakom, alltså liner på ryggen ihop med nätsidor är ju genialt!

Stora minuset är att dom har satt någon extremt klen softshell på ryggdelen som det räcker att hästen går mot en gren för att det ska bli en stor reva. Tror den har en denier på typ 200 bara som jämförelse att vanliga regntäcken med 600 denier brukar sägas vara klena..

Så nä när mitt Summer series hade gjort sitt så köpte jag inte något nytt.. Köpte istället Amigo 3 in 1 Camofly och det känns så här långt mycket mer rejält, 1200 denier i ryggdelen, dock ska jag erkänna att jag saknar rygglinern något enormt. Har satt ett Amigo airflow under istället men det är ju lite svalare än 100 g linern men när det varit lite kallare så har han fått en vanlig 100 g liner under och det har fungerat ok. Jag betalar inte dom pengarna för ett täcke med så usel hållbarhet som Summer Series har!
Ja det är den stora nackdelen. Min häst har dock aldrig haft sönder sitt. Tror hennes förra (hade en storlek mindre när hon var yngre) fick ett litet pyttehål men annars har vi klarat oss 😊
 
Och jag ska måste vara kärringen mot strömmen och säga att nej det är inte värt sitt pris.

Plus är passform och tanken bakom, alltså liner på ryggen ihop med nätsidor är ju genialt!

Stora minuset är att dom har satt någon extremt klen softshell på ryggdelen som det räcker att hästen går mot en gren för att det ska bli en stor reva. Tror den har en denier på typ 200 bara som jämförelse att vanliga regntäcken med 600 denier brukar sägas vara klena..

Så nä när mitt Summer series hade gjort sitt så köpte jag inte något nytt.. Köpte istället Amigo 3 in 1 Camofly och det känns så här långt mycket mer rejält, 1200 denier i ryggdelen, dock ska jag erkänna att jag saknar rygglinern något enormt. Har satt ett Amigo airflow under istället men det är ju lite svalare än 100 g linern men när det varit lite kallare så har han fått en vanlig 100 g liner under och det har fungerat ok. Jag betalar inte dom pengarna för ett täcke med så usel hållbarhet som Summer Series har!
Ja, är jätte nöjd med mina, men denier är fan inget att hurra för!
Som tur är har jag ett sto som inte har sönder sina täcken alls, så jag är nöjd med båda mitt summer series och autumn series, tycker passformen och hur täcket funkar är genialt. Men det där klena tyget på ryggen är så dåligt, förstår inte heller varför dom inte har gjort med högre denier.!

Mitt autumn series har jag har så mycket användning av båda höst och våren.
 
Ja, är jätte nöjd med mina, men denier är fan inget att hurra för!
Som tur är har jag ett sto som inte har sönder sina täcken alls, så jag är nöjd med båda mitt summer series och autumn series, tycker passformen och hur täcket funkar är genialt. Men det där klena tyget på ryggen är så dåligt, förstår inte heller varför dom inte har gjort med högre denier.!

Mitt autumn series har jag har så mycket användning av båda höst och våren.
Gissningsvis för att hålla det så svalt som möjligt? Högre denier blir väl tjockare tyg?

Vad är skillnaden på summer och autumn series? Autumn har inte nätsidor eller är det mer?
 
Gissningsvis för att hålla det så svalt som möjligt? Högre denier blir väl tjockare tyg?

Vad är skillnaden på summer och autumn series? Autumn har inte nätsidor eller är det mer?
Jag hade hellre haft en högre denier och ett mer hållbart täcke :) (om jag hade fått välja)

upplever att autumn har mer slitstarkt tyg också tycker jag, det känns annorlunda än min summer series :)
 
Jag hade hellre haft en högre denier och ett mer hållbart täcke :) (om jag hade fått välja)

upplever att autumn har mer slitstarkt tyg också tycker jag, det känns annorlunda än min summer series :)
För mig där hållbarheten inte varit ett problem så tycker jag det är jättebra att de prioriterar att det ska vara svalt. Är ju många som använder summer series mitt i värsta sommarhettan när det väntas regn och då vill man ju inte ha tjockare tyg än nödvändigt.
 
Älskar mina summer series! Har också gamla knäppningen men ja, softshellen är ömtålig. Har lappat det ena med limmade tyglappar och det håller ändå otroligt mot rätt ordentligt med regn.

Det går att modifiera discfronten med en metallring istället för disken. Så har en vän gjort och det blir betydligt bättre.
 
Gissningsvis för att hålla det så svalt som möjligt? Högre denier blir väl tjockare tyg?

Vad är skillnaden på summer och autumn series? Autumn har inte nätsidor eller är det mer?

Softshellen går lite längre ner på sidorna typ, annars nästan samma täcke...
 
Älskar mina summer series! Har också gamla knäppningen men ja, softshellen är ömtålig. Har lappat det ena med limmade tyglappar och det håller ändå otroligt mot rätt ordentligt med regn.

Det går att modifiera discfronten med en metallring istället för disken. Så har en vän gjort och det blir betydligt bättre.
Testade med metall ring men tyckte det funkade sämre. Discfront på summer funkar sämre än på mitt autumn series tycker jag. Nät tyget vikar sig med discfronten på mitt.
 

Liknande trådar

Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
416
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 871
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
739
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp