Rambo Supreme Turnout

Panamera

Trådstartare
Jag har gått och kärat ner mig i detta täcket :love:, så nu skulle jag vilja veta vad buke-folket tycker och tänker om detta täcket!

Ja, vad tycker ni om detta täcket?
Är det värt sitt pris?
Något annat som är bättre?
+/-?

Någon som har det som kan berätta lite?

:bow:

Diana

Sv: Rambo Supreme Turnout

Superbra täcke, sitter bra på hästarna, tål VÄLDIGT mycket stryk, blir aldrig blött trots blötsnö.

Det låter ju väldigt posetivt! Så man får vad man betalar för då eller?

Diana

Snyggt! Knäppningen ser bra ut, låg bog? Sitter halsen fast eller är den löstagbar?

Personligen hade jag inte valt just Supreme Turnout, men så gillar jag inte helhals.. :angel: tycker inte det är det snyggaste täcket från Rambo heller, men det är en smaksak såklart.
Gillar utseendet på det "vanliga" Rambotäcket fast med ny design (leg-arches, lite annorlunda maggjordar..) och Rambo Wug.

Har tyvärr inte testat det själv utan har ett Rhino-täcke, men om Rambo är ännu bättre än Rhinotäcket varit hittills så bör det vara bra! ;)

Personligen hade jag inte valt just Supreme Turnout, men så gillar jag inte helhals.. :angel: tycker inte det är det snyggaste täcket från Rambo heller, men det är en smaksak såklart.
Gillar utseendet på det "vanliga" Rambotäcket fast med ny design (leg-arches, lite annorlunda maggjordar..) och Rambo Wug.

Har tyvärr inte testat det själv utan har ett Rhino-täcke, men om Rambo är ännu bättre än Rhinotäcket varit hittills så bör det vara bra! ;)

Den är avtagbar!

Utseendet struntar jag i, det är kvaliten och passformen som avgör!

Diana

Det låter ju väldigt posetivt! Så man får vad man betalar för då eller?

Fast det där beror ju på...
Jag tycker egentligen ALDRIG ett täcke är värt 2500:- och uppåt. Nu är det ju guld att man får en 3-årsgaranti med Rambotäcken och att de är hyfsat bra i andrahandsvärde (om de är hela såklart) om man skulle byta häst eller så.
Men har man en "normal" häst som inte dödar täcken på löpande band, då skulle likagärna ett lite billigare kvalitetstäcke (behöver ju inte vara billiga som i 400 spänn budgetvariant, utan 800-1500 fortfarande kvalitet) kunna hålla sig lika länge. Om man har tur. Men har man otur kan även Rambotäckena gå sönder.

Den är avtagbar!

Utseendet struntar jag i, det är kvaliten och passformen som avgör!

Vill du ha hals eller vill du inte ha hals? :p
Iom att de billigare modellerna är minst lika bra i passform och kvalitet men kostar upp till en tusenlapp mindre. (Original och Wug).

Att jag trodde du gick efter utseendet var just för att du siktat in dig på en dyrare modell när den största skillnaden mellan övriga modeller är just hals..

Jag vill ha utan hals ibland, och med hals ibland... :p

Alltså jag tyckte att det var så bra med dom tre maggjordarna, wug-knäppningen och reflexerna, och självklart också halsens egenskaper!

Diana

Ja är man villig att lägga ut de slantarna så är det garanterat (bokstavligen, iom garantin! ;) ) värt det. Jämfört med en del andra täcken i 2000:-ors klassen som inte känns nämnvärt bättre än billiga täcken.

Är man snål som jag så skulle man däremot välja ett Rhino-täcke som är betydligt billigare men också med bra passform och hållbarhet :p

Men Rhino har ju inget som uppfyller mina krav;

* V-kväppning
* Avtagbar hals
* Ofodrat

Diana

Åååhh...Det är mitt absoluta favorit täcke!!

Har sådana till mina hästar, passformen är underbar och de håller hur länge som helst, har en i mitt stall som har ett Rambo täcke som hållt i 10 år (regnar fortfarande inte in)

Just att det skyddar en stor del av magen är ett plus som gjorde att jag valde Rambo supreme istället för ett rhino täcke med hel hals, garantin är ju ett plus!!!

Jag tycker de är värda var ända krona för hur skönt kan det vara att gå i ett täcke som skaver och sitter illa, jag tycker faktiskt att de flesta andra täckena sitter betydligt sämre (dock inte bucas) än HW!

KÖP ETT!!!

Det låter ju jättebra, vet du om dom är normala mot andra HW i storleken? Hon har nämligen 140 på sitt Rambo original och på sitt Rambo Newmarket Fleece, borde inte 140 passa på Supremen också? Det är ju typ 150 kr billigare då... :p

Diana

min häst har 140 i alla sina HW täcken både amigo, rhino o rambo, inne o utetäcken, alla sitter jättebra! vet dock inte hur stor/liten halsen är då jag har Wug täckerna :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 663
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka