Rambo sweetitch hoody

Sv: Rambo sweetitch hoody

På min häst var halsen jättelång! Nu är det en islänning jag har, så hans hals är nog inte jämförbar med en lång halvblodshals exempelvis.. Men det fanns decimeter tillgodo för min häst iaf! Just nu snöar det här, så han slipper sitt flugtäcke tills vidare, men annars kan jag ju slänga in en bild på det när han käkar.

jag chansade och beställde 2st Rambo sweetitch hoody och de kom idag.
jag tog dem för att jag tyckte att det var för stora maskor i pretector, knotten biter ju lätt igenom.

Vilken skillnad det var mot de bucas buzz off jag hade innan, går inte att jämföra! väntar med spänning på knottsvärmarna ikväll o se hur hästarna reagerar i de nya täckena.

och halsen var väl tilltagen, inga problem för dem att beta.

CIMG0956.jpg

CIMG0951.jpg

CIMG0946.jpg

Vad är det för material/tyg i dem?

Jag har ju Bucas Buzz Off och är supernöjd förvisso ( bra passform, håller outstanding, inga skav, knotten biter inte igenom), men nu har ju lillskit börjat klia, och fått ett 'riktigt' eksemtäcke, men ett sånt där skulle ju kunna vara bra under 'försäsong', om inte annar är et en mindre omständig procedur klä på ett sånt där ;)

Det är ballistiskt yttertyg i 1000 denier polyester med silkeslikt innertyg.
det är tunnt svalt tyg, inte nät.
väldigt mjukt och fint.

Jag är jättenöjd med dem redan, funkade fint mot knotten igår kväll.
jag är inte nöjd med mina bucas, dålig passform, ger skav, knott biter igenom "nätet" det är inte hållbart, inte värde de pegarna..

kl

En häst i stallet har det och det är sjukt tjockt.
När det är riktigt varmt så rinner hästen av svett.

Det är ballistiskt yttertyg i 1000 denier polyester med silkeslikt innertyg.
det är tunnt svalt tyg, inte nät.
väldigt mjukt och fint.

Jag är jättenöjd med dem redan, funkade fint mot knotten igår kväll.
jag är inte nöjd med mina bucas, dålig passform, ger skav, knott biter igenom "nätet" det är inte hållbart, inte värde de pegarna..

Knepigt att man kan ha så olika åsikt, om Bucas. Beror säkerligen på typ av häst, men har ju haft Buzz Off sen 2001 nu, till halvblod, arab och fbl, från åringar till vuxna. Suttit fint på alla, spec den 'nya' modellen med platta fram. Håller bra med trots skogshage och 'rullomaner', däremot blev det ju sopor på eksemhästen, men det är ju överkurs som han kliar. Skav har 2 fått av alla, en pga lite knepig kroppsform, den andra pga väldigt skavkänslig. Lillskit fick inget skav av Bucas men har skav av eksemtäcket efter 2 dygn.

Knotten här biter inte igenom, bromsen däremot :crazy:

Men kanske beror ¨på vad man har för typ av hästar. Jag har gjort ett otal försök med 'andra märken' men insett det blir dyrare i längden. Dock inte provat ngt Horseware sen deras första Rambo flugtäcke kom, det var tyvärr skit, insekterna bet igenom och kom in UNDER täcket (= panikslagen häst). Dock så iag bildmässigt ser de nya bättre ut!

Tyvärr så räcker ju det du har inte till på eksemhäst, täcker för dåligt. Och lättsvettade fbl (som har Bucas Buzz Off nu) är ju risken han svettas i det om det är tyg, men ska kika på det i affär vid tillfälle =)

vad har du för storlekar till dina hästar? funderar på att köpa ett sånt till min, hans dustbuster är i minsta laget. trots att det är 155, som är rymligt i alla andra täcken. främst halsen som är lite trång och över bogen så är det för tajt tycker jag.

upplever du att dom är rymliga i stl? hur är längden/bredden på halsen? jag har ju en stor häst med kraftig och ganska lång hals. funderar på om han skulle behöva 160 eller om det räcker med 155..

Fuxen har 155cm och den bruna 145cm.
Det är de stolekar som de brukar ha, fuxen kan ha 145cm i horseware men jag tog 155 för att halsen inte skulle bli för kort.
jag tycker att de blev lagom.
bogen är rymlig och halsen är normal tycker ja.

Och jag kan lägga till att jag köpte den vanliga storleken till min kille, 145, och den passar utmärkt i halsen och allt. Jag sätter dock inte över öronen eftersom jag har huva med öron, känns som det blir så himla mycket på ett ställe då. :p Halsen sitter jättebra där den ska ändå.

okej det låter ju bra. då borde det väl räcka med 155 hoppas jag. är helt sjukt mkt klägg nu. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och... 2
Svar
21
· Visningar
1 082
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 558
Senast: ako
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
724
Senast: MiniLi
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025