Rambo sweetitch

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 957
N

Notorius

Ni som har det, vad tycker ni?

HWAEAP40.jpg

Sv: Rambo sweetitch

Jag har kollat en del på det, och kommit fram till att det måste ju strama runt öronen när hästen böjer huvudet...
rekommenderar Dustbuster istället, inga öronhål och mkt mjukare tyg.

Dustbuster är för mjukt.
Min häst hade tills idag Amigo BugRug, det trashade han totalt, ungefär en halvmeter lång reva längs ena sidan och så hade han trasslat in bakbenen :p Och slitit loss maggjordarna.
Jag behöver något riktigt stryktåligt.

Ojdå, min har aldrig i sönder såna saker som han gillar.
Ja Sweet Itch är ju ganska mkt tjockare så det kanske kunne funka då. Du kan ju alltids ta bort den där öron saken.

Har också klurat på det där. Om man har en huva under kanske täcket inte skaver runt öronen?

Där jag tänkt beställa ifrån (Hastshopen) medföljer en huva, så man kan ju testa ;) :D

Den lär inte skava runt öronen. Det är extra mycket tyg i halsen så att det passar bra när hästen betar och är pösigt när huvudet är uppe. Så är det ialla fall på min dustbuster. Har också funderat på detta täcke men fick inga svar från ngn som testat det i min tråd... Men jag har kommit fram till att det är för tjockt och tätt att ha nu på sommaren, det är ju till för dem som har riktiga knott-problem... Nu vill jag ha ett från Mark Todd istället, mycket luftigare och hälften så dyrt :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 539
Senast: ako
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
436
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31