Rambo-täcken

percival

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa mig ett Rambo-täcke. Och det är för att dom andra hästarna i hagen massakerar min hästs täcken. 3e täcket på total 3 veckor som är heltrasigt nu. Jag har även ett annat täcke med ganska hög slitstyrka 1200D men det har dom också lyckats få hål i dock inte revor som de andra täckena så detta går ju att laga men det är nånting hela tiden.
Smörjer med No-bite regelbundet men det verkar inte hjälpa. Dessutom tycker jag att matrialet försämras av No-bite, kan ju inte vara bra för täckena?

Så nu undrar jag om någon här kan rekomendera Rambo som ett bra täcke för just mitt problem? Tror ni att det kan hålla eller kan jag lika gärna köpa mig ett medeldyrt täcke med hög slitstarkhet? Exempelvis ett Rhinotäcke?

Känner mig uppgiven. Har ingens törre lust och framför allt inte råd att köpa nya täcken 2 ggr/månad :crazy:

Sv: Rambo-täcken

Eller skulle ett Shiretäcke med 1680-2000D med dessutom samma matrial som rambo har dvs Ballistic Nylon fungera?
Dom är ju betydligt mkt billigare!

Jag har ett Shires stormcheeta heter de tror jag?
Det har iaf 2000D är 3 eller 4e året unghästen har det och de är ett gäng busungar som dessutom går på lösdrift i skogshagar med mycket pinnar osv och det håller :)

Jag bara älskar det täcket, jag jämför det med mina övriga HW och Bucastäcken som också är underbara och håller för typ allt bus :love::love::love:

Ja det verkar ju vara ett bra täcke hör jag men är inte det du har ganska tjockt dvs 400 g? Behöver ett tunnar då Gbg-vädret inte alls har det kalla klimatet som i andra delar av landet.
Men du kan varmt rekomendera detta mot täckes-marodörer?

man blir ju tokig av alla dessa trasiga täcken :crazy:

Hööks har ett i 1680 D, med 300 g foder.
Kanske inte så starkt som du tänkte dig, men ett budgetalternativ.

Jo det är väldigt tjockt 400g är enligt mig egentligen väl mycket foder, men under de senaste vintrarna har vi haft kallare än i Sibiren så då har jag varit glad att ha det täcket iaf :)

Men det kanske finns med tunnare foder också? Men samma yttermaterial?

Yepp det kan jag rekommendera, det är ju ett av få täcken som överlevt här iaf :)

Annars har ju Bucas Smartex täckena väldigt bra och tåliga yttertyg de med, men din häst kasnke inte funkar i deras täcken?
Dock är ju de också ganska dyra i inköp som Rambo också är...

Det är väl de täckena som jag vet som håller för typ allt...

Ja det var ju ett väldigt trevligt pris på det nu :)
Synd att jag inte har någon häst i stl 145 annars hade jag köpt ett.

Jag skulle nog faktiskt maila de och fråga vad de menar med 1680D och sen 600D??
Tänkte om något av det är felskrivet? Om det är 600D hade jag inte köpt.

Om det är 1680D skulle jag köpa, känns värt att prova för det priset.

jag tror att dom har råkat skriva in 2 modeller i en men att det är det med 1680D som kostar 599 kr. Det står ju ändå Typhoon med 100 gr och jag tror inte att 100 gr finns i 600 D.
Tycker det kan vara värt ett försök, håller det så vore det ju kanon. Gäller bara att modellen passar min häst också :grin:

Jag har skrivit om lite olika täcken på gå gärna in och läs och kommentera.

Som flera andra skrivit i andra trådar får du inte länka till din privata blogg.
Den har dessutom (inte ens innehållsmässigt) med tråden att göra, och jag har rapporterat inlägget då du gjort likadant i flera trådar.

Senast ändrad av en moderator:

det har jag redan och 1680d var det rätta men nu var det naturligtvis slutsålt:cry:. Det finns 2 shires med 100g. Du har nog Stormbreaker, det ligger bara på 600d. Typhoon har 1680 på sina.

Ingen annan som har tips på bra slitstarka täcken där man inte behöver lägga 2-3 tusen på som ett Rambo kostar?

Jag tycker att Horsewares Amigo serie (1200 D) håller för en hel del bus, Rhino däremot håller sämre. Min gammelpålle och hans kumpan gjorde strimlor av Rhinot på nolltid, Amigot däremot har hållt. Men Rambo är ju outstanding... kika efter bättre begagnat?

Jag har hittat ett beg supreme Rambo med 200g fyllning för drygt 1700 (1 år gammal och jag känner tjejen som säljer täcket så det är lätt att hämta).
Men även ett nytt Calefornia(utgående modell) 100 gr för en hundra-lapp mer... hum

Har egentligen inget emot att köpa täcken dyrare frågan är om det är någon idé när man vet att man har en häst i hagen som gärna biter sönder dom. Inte så att det händer ibland utan ist väldigt ofta...

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Deimion
·
Utrustning Jag undrar om det är någon av er som har erfarenhet från Shires och HW täcken? Jag har sen tidigare täcken från HW i deras Amigo 1200D...
Svar
17
· Visningar
2 211
Senast: Nominous
·
Utrustning Min häst delar hage med en ranghög täckesmarodör har det visat sig. Jag har fått två täcken sönderbitna på kort tid. Det ena var ett så... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 440
Senast: Giganten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka