Rambo wug turnout vs bucas power.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare asa_gasa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 606
A

asa_gasa

Positiva negativa erfarenheter av båda tack. Ska införskaffa nytt regntäcke till pålle och väljer mellan dessa. Har personligen bara erfarenhet av bucas vilket jag finner slitstarkt nog för min pålle (det och sveas täcken är det enda som ståt emot hans hårdhänta behandling..). Har inte haft något power förut men smartextäckena har haft lite strävt foder som jag inte är riktigt nöjd med. Det kan ge skav även om täcket i sig inte borde ge det.

Just nu lutar det iaf åt rambo. Verkar mest intressant. Om ni har förslag i samma prisklass (helst inte mer än 2500) så tell me..

Sv: Rambo wug turnout vs bucas power.

Hade Bucastäcken till min häst förut, men hon fick skav av dem på bogen, så det blir nog aldrig mer Bucas! Dessutom tyckte jag innerfodret gick hål på osv, så njae :smirk:

Horsewares täcken Rambo/Rhino tkr jag är helt suveräna! Har både ute & innetäcken, alla med bra passform, utetäcke har aldrig läckt igenom. Dom är dyra, men klart prisvärda, dessutom är det 3 års garanti på utetäckena har jag för mig.
Jag kan verkligen rekommendera Horseware! Om du inte sett andra modeller finns de flesta på www.henrikssonsridsport.se

Bucas har helt klart bättre kvalité, men sämre passform, ialla fall på hästar som är lite större i bogen. Min är dock mindre i bogen så på henne passar dom + att jag har iofs bogskydd också, men inga skav.

Horseware är bättre passform, men jag har hört bådeoch om hållbarheten på dessa, att dom läcker osv, men det tror jag också beror på om man impregnerar efter tvätt eller inte.

Rambo! Bucas skaver och det samlar sig en massa hår i fodret. Dessutom är dom inte tillräcklig djupa. Jag har haft mitt Rambo wug plus i ca 4 år nu, och det är lika fint, läcker inte trots att jag tvättat det utan att impregnera efteråt. Har använt det varje dag från oktober till mars (nästan). :bow:

Rambo utan tvekan. Personligen har jag aldrig stött på ett bucastäcke som varit bra, medan Rambo är bra på ALLA punkter (bra passform, bra kvalitet, håller torrt bra, andas bra etc). Visserligen kan det vara så att bucastäckena blivit bättre med åren, det var några år sedan jag hade något men jag är så negativt inställd till dom nu att jag nog aldrig kommer pröva något igen...

Jag tycker Bucas har bättre material men sämre passform. Sen säger jag som vanligt att man inte får vad man betalar för - jag har täcken från Börjes för några hundra som hållit lika bra som dyra Horsewaretäcken. En annan fördel med att köpa billigare täcken är att man har råd att köpa nya när/om dom går sönder.

rekommenderar Horseware.
läcker aldrig igenom. aldrig.
bra passform, inget skav.
skitbra.
men istället för Rambo, kan du köpa Rhino, det är liiite billigare.

Hoppas du reklammerade det!
Jag har ett regntäcke från Rambo som kostade 2000, det är 3 års garanti. Rätt billigt ändå om man kan använda det i minst 3 år ju!
Blir annars rätt dyrt med billiga täcken som går sönder efter ett kort tag.

Skulle nog välja Horseware täcket... Bucas är bra också, men Rambo ska ju vara det slitstarkaste som finns på marknaden och har själv några sånna som jag fick med foderpållen, som är väldigt gammla, men håller helt torr...

Men mina billiga täcken har inte gått sönder. Som jag sa har jag täcken från Börjes (Mac Protäcken) som kostar en bråkdel av Horsewaretäckena som jag haft i säkert minst 5 år nu, några av dom ännu längre.

Enda gången mins täcken gått sönder är när hästarna börjat bita i dom men det har inga dyra täcken heller klarat - och jag tror inte garantin gäller för sånt. Sen vill jag gärna ha fler täcken att byta med och jag har fler hästar så 2000:-/täcke blir rätt mycket.

Hur är rambo/rhino-täckena i storlek?
Stora eller små eller alldeles lagom?

Passar de bäst på grövre eller spinkigare hästar?

Har en pålla som har ett bucas regntäcke 125 cm som sitter som gjutet, men frågan är om man inte behöver några centimeter till om man ska ha rejäl fodring i täcket :confused:

Vilka horsewaretäcken är bäst, och varför?

Horsewaretäckena är stora i storlekarna, jaa :p

Hej!

Jag tycker bäst om Rambo-täckena tror jag.
Jag har använt det lila rambo-täcket (vintertäcke) i många säsonger, bra passform, läcker inte. Allt är bra.

Sen har jag ett Rhino regntäcke, också bra.

Men, sen har jag ett Rambo regntäcke, som har varit bra, men i förrgår när det regnade hela dagen, så läckte det igenom. Stackars pållen var helblöt... Medan de andra hästarna, som hade Bucas regntäcke, samt Rhino regntäcke var torra.

Bucastäcket jag har är bra, hästen får inga skav, men det hänger ofta lite på sned... Sen är ju inte fleecefodret sådär jättepraktiskt!!
:crazy:

Farouk skrev:
Horsewaretäckena är stora i storlekarna, jaa :p

Kan hålla med om att utetäckena är stora!
Men jag har ett innetäcke, som vi köpte i storlek 145.. Det var alldeles för litet, det passar min d-ponny, som annars har cirka 135, ibland mindre... :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Vilket är bäst som vinter/utetäcke? Kan inte bestämma mig vilket jag vill ha :crazy: :confused: För/nackdelar med båda täckerna? Hur...
Svar
5
· Visningar
1 413
Senast: piggis_83
·
M
Utrustning Tänkte bara ge ett tips till er alla som söker efter täcken till hästar som är lite smalare över bogarna. Jag har nämligen köpt ett...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur