Rambo Wug Turnout

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MartinaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 200
M

MartinaN

Är det nån som har det täcket??
Funderar på att köpa...då det verkligen lovar super täthet osv. Plus att det är 3års garanti.
Men är täcket värt alla dom pengarna?? Tänk om hagkompisen biter sönder den på engång!

Sv: Rambo Wug Turnout

Jag har de...... kan väl säg att jag tytcker det är väl dyrt för vad man får för pengarna :p

Har inga hagkompisar så hurvida de håller för bett kan jag inte uttala mig om! Men som sagt jag tycker man betalar lite för mycket :smirk:

MartinaN skrev:
Funderar på att köpa...då det verkligen lovar super täthet osv. Plus att det är 3års garanti.
Men är täcket värt alla dom pengarna?? Tänk om hagkompisen biter sönder den på engång!

Hej,

Jag har det blåa med silver i 200 gr fyllning till vårt kallblod. Jag är supernöjd :love: för mig känns det helt klart värt vartenda öre och när alla andras hästar är blöta igenom kommer Lukas in torr.

Det torkar snabbt på mindre än en timma, än har han aldrig varit blöt igenom utan mer på ytan. Kommer att köpa HW Rambo i fortsättningen också även om det är dyrt så är det värt det.

~Ingrid

MartinaN skrev:

Då får väl hagkompisens ägare köpa ett nytt :idea:

Om man nu äger bägge då i samma hage?!

Jag va inne på en ridsportaffär idag och de rekommenderade ett asdyrt rambo täcke för 2240 kr. Vet inte om det va det du kikade på... Jag glömde namnet på det lika fort. De hade bitgaranti sa hon som va i affären. Men jag tror inte ens att de hade klarat de betten de kan få av varann...

Du behöver inte vara orolig för hagkompisarnas ev. tortyr av täcket.

Har flera HW täcken (rambo för visso) det äldsta är köpt 94 och är använt varje år sedan dess och fortfarande superfräscht i tyget, det enda som är neg. är att spännena blivit lite missfärgade av lättare rostangrepp.

När jag köpte täcket sa dom att det var 3 el 5 års bit garanti på yttertyget

Kan varmt rekommendera köp, det lönar sig i längden!

MartinaN skrev:
Jag har sådana täcken å dom e hur bra som helst!!
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Har 3-4 hester som går sammen og leker MYE!
Har flere HW dekken og det er de eneste som virkelig holder det de lover.
Ikke en rift,aldri en bløt hest,aldri ett skavsår.
Helt fantastiske,verdt hver eneste krone. (Selv til Norsk pris) dom holder jo evig!!
:bump: :bump: :bump:

När min häst växt färdigt o när hon behöver ha täcken ska jag definitivt köpa av deras sortiment.!

Jag håller mig till Horseware skaran. Dyra men ack så hållbara täcken. Har ett som använts varje säsong i fem års tid och det är inga som helst problem med det.

Tack för era svar...har tyvärr inte sett det täcket med bit garanti...dock den med 3års garanti på vattentäthet och andas egenskaper.
SKa väll investera i nått sånt såsmåning om, men nu blev det ett billigare från hööks, med teflonbehandlad utsida.

Kan varmt rekommendera HW "billighetstäcke" om inte annat, kostar lika mycket som ett hööks, men sååå mycket bättre.
Har man råd dock, så är Rambo ett superalternativ, min erfarenhet.

Fast man kan nog inte räkna med att hagkompisens ägare ska köpa nytt, när man sätter sin häst ihop med andra får man ju vara medveten om risken för söndrig utrustning och ev. skador. Det kan man ju inte skylla på någon annan sedan.

DET BÄSTA SOM NÅGONSIN GJORTS TILL HÄST!!!! Blir faktiskt dyrare i längden med alla andra sorters täcken trots att de är billigare i inköp! De håller väder, vind samt polarnas gnag super! Ser lika fina ut efter flera år med slitage och tvätt. Blir ngn markering där polarna bitit..som ett skrap..men inte hål!!!! Har haft billiga täcken i massor. Vissa har hållt ett bett sedan har det varit stora hål! Rekommenderar varmt!!!!:bump: :bump: :bump:

Jag kan rek starkt HW täckerna = här sitter en som har bytt ut alla minna täcken till HW täcken till ALLA kusarna :love:

har flera rambo & rhino täcken och jag är supernöjd med alla.
Dom torkar väldigt fort, mina har aldrig gått sönder eller så.
Har du en extrem täckesmarodör i hagen, så är det nog svårt att ha täcken som håller för ALLT, men rambo lär nog hålla bättre än billigare täcken.
dessutom 3 års garanti som sagt.

qurrequrt skrev:
DET BÄSTA SOM NÅGONSIN GJORTS TILL HÄST!!!! Blir faktiskt dyrare i längden med alla andra sorters täcken trots att de är billigare i inköp! De håller väder, vind samt polarnas gnag super! Ser lika fina ut efter flera år med slitage och tvätt. Blir ngn markering där polarna bitit..som ett skrap..men inte hål!!!! Har haft billiga täcken i massor. Vissa har hållt ett bett sedan har det varit stora hål! Rekommenderar varmt!!!!:bump: :bump: :bump:

Kan bara hålla med!! Det är absolut värt att investera i ett BRA täcke!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Dokumentförstörare för hemmabruk - vad har ni för erfarenheter? Tips på nån prisvärd som ändå funkar bra, inte överhettar efter tre...
Svar
4
· Visningar
251
Senast: Görel
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 173
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka