Annie__

Trådstartare
hej:D
Jag funderar lite på detta täcket i 200g till pållen.:love: Är det ngn här på buke som har ngn erfarenhet av detta? Är det trångt i bogen?Funkar det som hösttäcke typ?

Sv: Rambo Wug

Jag köpte ett rambo wug 360g foder till min ponny och det låg inte alls bra. För tajt i bogen och i halsen, låg typ 1 dm över hennes rygg och var för långt:cool:. Det var inte rätt modell till ponnyn... Synd, för dom är så himla snygga:love:.

Jag är också lite sugen på Rambo wug 200g till min pålla, till nästa höst/vinter.

Skulle vilja höra mer erfarenheter av detta täcke.
Ger det mindre skav av "V-knäppningen"?

Jag tycker att det är jättebra passform på HW rambo wug. Är faktiskt det enda HW-täcke jag testat som jag gillar passformen på (har dock inte testat rhino utan bara amigo och rambo). Det sitter kvar jättebra på plats trots att lillgrisen älskar att rulla sig och sprätta omkring som en tok. Har annars bara haft negativ erfarenhet av utetäcken utan bensnören.

Jag gillar också att det inte är så himla stort över bogen som de flesta billigare täcken kan vara. Ofta hamnar spännena nedanför bogen i benhöjd istället vilket resulterar i skav.

Så jag gillar täcket! Det enda som slår alt. ligger i samma klass det är mina bucastäcken.

hej:D
Jag funderar lite på detta täcket i 200g till pållen.:love: Är det ngn här på buke som har ngn erfarenhet av detta? Är det trångt i bogen?Funkar det som hösttäcke typ?

Jag har det och ett ofodrat Rambo Wug. Båda suveräna och kan varmt rekommenderas, både ur passformssynpunkt och funktion! :)

okej, låter ju bra
men hur är det i storleken ? jag har att rambo supreme (420g),130 som är lagom kanske lite stort,är wugen samma som supreme täcket i storleken?

Jag tycker att de är samma, möjligtvis är de nya Rhino täckena ngt mindre tycker jag.

KL
Är HW täcken normala i storlekarna? passar ett i125 en häst som brukar ha 125? vad jag förstod på hemsidan så mäter de tum i nederkant på täcket, men det kankse man inte behöver bry sig om eftersom tabellen var översatt till ryggsöms mått..?

min har i vanliga fall 135 i täcken och jag tog 130(6') i hans supreme täcke och det är ändå ngt stort^^

Jag har Rambo Wug 200g, är helnöjd med det, pållen får skav av allt utom dessa täcken! Har även Rhino Wug ofodrat som också är super! :love:
Har 140 till min häst både i ute och innetäcken, normala stl tycker jag.

Bild, Rambo Wug

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 781
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 209
Hästhantering Hej på er buke! Vi är inne på att köpa en liten häst (typ minatyrhäst eller shettis) för körning och agility, men då vi inte haft en så...
Svar
16
· Visningar
1 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka