Ramla ner i badkaret...

MoonFlight

Trådstartare
Nog för att dom två små liven är nyfikna men måste dom ramla ner i badkaret hela tiden.
Igår hade min gubbe upp vatten i karet och under tiden det rann i gick han och ut i köket för att dricka något och hör plötsligt ett *plums*. Han tänkte, antingen en katt eller en schampo flaska. Han gick in i badrummet och såg Cleo stå i badkaret och jamade, myyycket tragiskt tyckte hon. Han lyfte upp henne och hon sprang iväg. När han lagt sig i badet, ställer hon sig nedanför badkaret och jamar och ska upp på kanten och sitta och titta. Hon går en lång och en kort sida och ut på långsidan ingen och så *plums* så ramlade hon i igen! Han hjälpte henne upp och torkade av henne.

Senare på kvällen tog jag mig ett dopp själv och GIVETVIs (!!!!!) åker hon ner i karet en gång till, såg inte riktigt vad dom hände eftersom jag läste men *plums* sa det och ner i vattnet åkte hon. Stackarn såg helt förskräckt ut eftersom hon fick huvud och allt under vattnet. Gick upp henne ganska fort och torkade av henne, mindre poppis kan jag meddela. Men hon torkade ganska fort och kom sedan och lade sig hos mig i soffan.

Har hon väääldigt dålig balans eller??

Sv: Ramla ner i badkaret...

I det avseendet kan jag tycka katter är rätt puckade :crazy:
Min ena katt brukade roa sej med att sitta på badkarskanten och försiiiktigt kolla om vattenytan gick att stå på.. det gör den ju inte.
Jag tror han var nästan ett år innan han gav upp efter X antal iplumsningar .. varför kan han inte bara pröva en gång, fatta läget och komma ihåg det och inte göra om det mer :confused: ... måste ju vara betydligt trevligare :idea:

:rofl:

Min missa måste vara smart då, för hon provade bara att bada badkar EN gång när hon var en liten tuss. Det var visst inte hennes grej :eek:

När jag bodde i lgh med gammelkattan var jag inte alls road att ha henne på badkarskanten. Hon älskade att fiska efter tårna, lekte väl att de var en saftig firre eller ngt (tror mest på eller ngt). Inte gott med klorna i tårna, vill jag lova.

Haha min kattunge lyckades hoppa rakt ner i toan TVÅ gånger idag! Vanligtvis är locket alltid nerfällt så han brukar hoppa upp där ibland, men nu hamnade han ju som sagt rakt i toan. Tyckte att han borde lärt sig av sitt misttag första gången :smirk:

Liknande trådar

Övr. Djur En berättelse om vår Stäppvaran Tösen. Och en berättelse om hur illa vissa reptiler sköts. Med folk som slutar mata för att den ska...
Svar
11
· Visningar
1 628
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Många av er har säkert läst den här förut, men den tål att läsas igen, igen och igen. Det är inte ofta Prosit sitter ensam hemma och... 2
Svar
33
· Visningar
2 424
Senast: bengibollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna