Kattbadning som kampsport

:rofl:..troligen...

skriker, tappar katteländet som i ren panik kastar sig upp ur diskhon, lämnar diverse mindre prydande rivmärken på dina armar då du i ren frustration försöker få grepp om det genomblöta fanskapet som istället, via dina axlar, klätrar upp och sätter sig ovanpå badrumsskåpet och ilsket fräser om du så bara tänker tanken att försöka komma i närheten av den...

mina katter badar fortfarande inte... och kattbett är faktiskt något av det värre man kan råka ut för, giftiga rackare! (men rätt söta så länge man undviker onödiga vattensporter)
 
Varför krångla till det? :angel:

De få gånger jag badar mina katter så ställer jag ner dem i badkaret om de inte redan har hoppat ned. Håller i duschhandtaget med vänster hand och skruvar på vattnet med höger. Blöter upp katten, hämtar schampoo, rufsar runt i pälsen med båda händerna. Sköljer av och går för att hämta handduk. Färdigt!... :D :banana: och det utan rivsår eller ett dyngsurt badrum.
 
Nä, de är bara väluppfostrade. :D

9417-102627232805692.jpg
 
Så här ser man ut när man är klar:
(Detta är Spirit, och han är inte så svårbadad som vrålapan Singoalla)
spirit_wet_2.jpg

spirit_wet_1.jpg
 
Jo min blir sunkig endå ,tungan e ju int precis...jättefräsh att tvätta sej me :smirk:
 
Hi hi! Ungefär så går det till hos mig också! Min katt älskar verkligen att duscha! Och när jag badar skall han sitta på badkarskanten och titta på! Eller sitta/ ligga på mina knän om de sticker upp ur vattnet! :rofl:
 
Syrrans katt är kär i vatten :love: den härliga dropande kranen i köket, som man kan smeka sig mot och få den att droppa mer :d vattenkannor man kan stoppa ner huvudet i och bara "råka" välta och sdan tassa runt i pölen. Duschen - varför vara själv när man kan ha en katt där samtidigt? Badkaret med massor av skönt vatten. Eller den trvliga luftfuktaren som det rinner smaskigt vatten ur hela tiden. Har katten tråkigt och srar är det bara att sätta på lite vatten i kranen så blir den glad igen ;-)
 
:rofl: :love:
Min katt brukar dricka från sirlande vatten från vattenkran, och han ska alltid vara med när man vattnar blommorna (otroligt spännande). Men skulle jag duscha honom eller liknande då blir han galen! :D
 
Nu har min lillkisse blivit duschad för första gången. Hon fick skylla sig själv lite tycker jag. Jag hade precis börjat duscha själv då hon springer in bakom duschdraperiet. Efter att ha fått lite stänk på sig och fått tassarna blöta så kommer hon på att det nog inte var så kul och rusar ut igen, rakt in i...kattlådan. Efter att ha uträttat sina behov därinne så kommer hon ut med ett helt lass kattsand under tassarna. Jag ser ingen annan utväg än att fånga in henne innan hon kletar in allt för mycket halvupplösta sandkorn på möblemanget och/eller slickar av det själv och får massor av sand i sig.
Jag plockar upp katten och går in bakom duschdraperiet igen under verbala protester från kissen. Jag hade först tänkt att försöka spola av tassarna utan att få hela katten indränkt, men det var visst omöjligt visade det sig.
Hon talade tydligt om för mig att det inte var speciellt roligt genom att pipa högt och ynkligt. Klor och tänder använde hon inte.
Handdukstorkningen var i alla fall skön och hon spann så gott medans jag torkade av henne :-)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 052
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 949
Senast: linnsan
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 141
Senast: Cilva
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 762
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp