Ranch Horse Classic 2013

Sv: Ranch Horse Classic 2013

Nu jämförde jag iofs med de första åren....

Tror dock att det kan vara bra trots allt med ett nytt system, sporrar nog en del att kämpa för att kunna få vara med. Antar att det dessutom släpps igenom en del pubikfavoriter, även om dessa inte presterat under senaste året:laugh:

Enligt texten på hemsidan så kommer arrangören att se till varje ekipages nivå.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Jaha ja, i år går inte längre WRAS-medlemmar in gratis....:(

Nåja, får vara nöjd med reducerat pris! Undrar om det innebär att man måste gå genom huvudentrén????
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Är det olika entrépris till tävling och till själva chaparral?

Jag går ju in gratis oavsett (born and bred chaparralare ;) ) men bara nyfiken.
Har inte varit där sista åren pga jag bott långt bort och ledsnat, men i år ska jag faktiskt dit en sväng, dessutom när det är tävlingar, om jag uppnår mitt mål först :D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Är det fortfarande gratis inträde om man blir stödmedlem i team RHC?

Någon som vet?
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Det har varit en ekonomisk tillbakagång under senare år. En negativ spiral som nu ska tas igen genom att avgiftsbelägga den tidigare fria entrén för RHC och WRAS-medlemmar.

I mitt tycke helt uppåt väggarna fel. Jag har inga problem med att betala om jag skulle vara publik, men jag tror att många uteblir när det snabbt blir betydande summor för en familj att betala entré utöver de andra kostnaderna under chappen. Blir det mindre publik så är tävlingen inte lika lockande för utställare. Mindre utställare drar mindre publik å så är det igång.

Jag får hoppas att jag har fel och att nya anmälningssystemet gör att man slipper rida fram mitt i natten inför de sista klasserna och att publiken kommer i stor mängd trots Entrékostnaden.

Det som saknas är en läktare framför branta delen på sandbanken. Dels för att slippa ha ungar som klättrar där (med rasrisken som trots allt finns) samt att man får fler sittplatser. Helst skulle jag vilja ha läktare runt hela arenan, men det skulle förstöra för de som sitter i sandbanken. Men vilken stämning det skulle kunna bli med fulla läktare runt hela arenan.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Förstår att det är svårt att få runt det ekonomiskt. Men samtidigt håller jag med om att det är risk att de förlorar många pga inträdet.
Nu är jag ju, precis som Lycanthrope, inföding (visserligen utflyttad, men likväl inföding) så jag går in gratis ändå. Men jag är bara en av många tusen.

Nåja, jag tror nog det blir bra ändå. Jag ser fram emot en rolig tävling och mycket trevligt folk!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Ja den ekonomiska delen verkar man ju nu försöka ta igen bl a genom att det bara går att boka boende för alla dagarna:mad:, inga enstaka nätter.... Ändå tror jag knappast att man kan ha haft problem med tomma boenden.....

Entréavgiften var ju inte skrämmande hög, men visst är det ändå synd! Har svårt att tänka mig att det kan gå så hemskt dåligt med tanke på hur mycket folk handlar på plats. Finns ju inga alternativ såvida man inte åker in till Hillerstorp....

De har ju en hel del fula knep tycker jag, som när man tidigare fick betala 20 kronor för att ta ut pengar där :eek:, pengar som sen spenderades på deras varor!

Eller att ta 60 spänn för ett paket cigarretter, trots att de enligt lag måste hålla de maxpriser som anges på asken....

Nog gnällt nu:D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

*KL*
Jag förstår att det kan bli kännbart med entréavgiften om man är en stor familj. För vår del är vi bara två som åker, och den rabatterade entréavgiften är snudd på försumbar sett till den sammanlagda kostnaden för veckan/helgen. ;)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Att reglerna och stadgorna har följts kan diskuteras. Det finns saker som tyder på annat. Beträffande samtalen så är det flera som blivit uppringda. De har blivit ombedda att vara tysta. Ett av samtalen var så tydligt att personen som fick samtalet upplevde det som förtäckt hot till tystnad. De uppringdas åsikt är allmänt känd så att det skulle vara ett "höra sig för"-samtal stämmer inte.

Oerhört klantigt skött.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

*KL*
Jag förstår att det kan bli kännbart med entréavgiften om man är en stor familj. För vår del är vi bara två som åker, och den rabatterade entréavgiften är snudd på försumbar sett till den sammanlagda kostnaden för veckan/helgen. ;)

Du har rätt. Det kostar en hel del att vara där under den veckan, inte minst som tävlande med ett par, tre hästar med sig. Å andra sidan så är campingavgiften låg, så i det stora hela påverkar det kanske inte alla som har kommit för att titta. Men jag tror att de som är halvintresserade kanske väljer att avstå. Som sagt, jag hoppas verkligen att jag har fel.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Tror du svarade i fel tråd, men det är ok!:laugh: Håller med om att det inte har skötts snyggt om så är fallet, jag har ju själv inte hört vad som sagts från någon inblandad....

Jag tror inte att avgiften kommer att avskräcka, kanske då för barnfamiljer, men sett till de upplevelser som man kan och brukar få så är det inte sååå dyrt!
Man MÅSTE ju inte spendera så mycket på området (även om det är svårt att låta bli!!:p) och det går ju att fixa mat själv t ex om man bor på campingen:laugh:

Fast jag skulle inte haft något emot att få gå gratis även fortsättningsvis...:D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Tror du svarade i fel tråd, men det är ok!:laugh: Håller med om att det inte har skötts snyggt om så är fallet, jag har ju själv inte hört vad som sagts från någon inblandad....

Jag tror inte att avgiften kommer att avskräcka, kanske då för barnfamiljer, men sett till de upplevelser som man kan och brukar få så är det inte sååå dyrt!
Man MÅSTE ju inte spendera så mycket på området (även om det är svårt att låta bli!!:p) och det går ju att fixa mat själv t ex om man bor på campingen:laugh:

Fast jag skulle inte haft något emot att få gå gratis även fortsättningsvis...:D


Hahahaha... ja jävlar. Det har du rätt i. Sitter och härjar i fel tråd.:D

Ställer mig i ett hörn och tänker över mina synder en stund;)

Som sagt priserna på området är...... intressanta. Det är till att bunkra upp med mat innan avresan, men som vanligt blir det likväl både frukost och lunch inne på restaurangen precis innanför huvudentrén. (Glömt namnet) Gott och inte alls "Chappenprissatt"

Så länge entrén går tillbaka till tävlingen i stället för att vara en marginalförstärkare så ser jag kanske inte direkt något problem med att betala för upplevelsen.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Tror du svarade i fel tråd, men det är ok!:laugh: Håller med om att det inte har skötts snyggt om så är fallet, jag har ju själv inte hört vad som sagts från någon inblandad....

Jag tror inte att avgiften kommer att avskräcka, kanske då för barnfamiljer, men sett till de upplevelser som man kan och brukar få så är det inte sååå dyrt!
Man MÅSTE ju inte spendera så mycket på området (även om det är svårt att låta bli!!:p) och det går ju att fixa mat själv t ex om man bor på campingen:laugh:

Fast jag skulle inte haft något emot att få gå gratis även fortsättningsvis...:D

Är man medlem hos RHC så nog fan borde man gå in gratis??? Näää fyy fan nu överväger jag att skita i det i år.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Antar att deras medlemmar går in gratis, vore ju konstigt annars;)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Det stod så tidigare i veckan, Nu står det att det kommer ny info innom kort..... Ja, det vore konstigt, men jag har varit med om konstigare saker.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Såhär stod det nu:
"Endagars entré 240 kr pp
Två dagar 400 kr pp
Fem dagar 600 kr pp. Är ni medlem i en förening ansluten till WRAS betalar ni 250 kr för 2-5 dagar.
"
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Visst brukar det finnas säljare också med massa hästgrejer?
Är priserna/utbudet bra där? :D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Ja o ja! Det är väl den största westernmarknaden du hittar på året. Utbudet tycker jag brukar vara bra, priserna är väl inte så mycket lägre än vanligt dock :angel: Inte vad jag märkt.. De brukar ha lite erbjudanden men om jag inte minns fel brukar det vara mer "boots på köpet" istället för sänkt pris. Å andra sidan brukar jag inte shoppa så mycket så någon annan får gärna rätta mig om jag har fel!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Fast det finns ingen info ang stödmedlemmar, på hemsidan står bara mer info inom kort....

Jag betalar iofs gärna lite inträde, som sagt, bortskämd tidigare!:D

Tror att det kan innebära att familjer åker färre dagar, dvs spenderar mindre pengar på området....

Vet ju några familjer i min klubb som i princip gått med för att gå in gratis, handlar om sisådär 10-15 personer som kommer att stanna kanske två dagar isf fyra.... Blir ju lite slantar i camping- och spenderingspengar....

Kostar på att vara dumsnål ibland:p
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 386
Senast: mars
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
285
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 438
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
24
· Visningar
1 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp