Ranch Trail

• Western
  • Trådstartare Trådstartare tjiir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 926
T

tjiir

Är det någon som kan tipsa om Ranch trail banor lite längre upp (Dalarna ^) NÅgra bra tips på vad man kan träna med hästen .
Vilka hinder brukar de vara för de mesta ?

Tacksam för svar :P

Sv: Ranch Trail

Är det någon som kan tipsa om Ranch trail banor lite längre upp (Dalarna ^) NÅgra bra tips på vad man kan träna med hästen .
Vilka hinder brukar de vara för de mesta ?

Tacksam för svar :P

Om jag minns rätt så är det tre obligatoriska hinder, en grind ("riktig" fast ej rep). Kasta lasso (visa att hästen ej är rädd ) och att släpa något .
Så det kan man ju börja träna på för att sedan gå vidare med andra "vanliga" hinder som tex. bro,bommar,pressenningar,backhinder, ground tie m.m.
/Erik

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: fio
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
678
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023