Ranchtrail

• Western
  • Trådstartare Trådstartare reykurboy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 926
R

reykurboy

Ska tävla i ranchtrail för första gången till helgen och nu undrar jag följande:

*Är ingen utsmyckning på sadel/träns tillåtna?

*Får man ha benlindor/skydd?

*Är ranchtrail en SM-klass?

Sv: Ranchtrail

*Är ingen utsmyckning på sadel/träns tillåtna?
Jodå! Det som står i regelboken är att arbetsutrustning på hästen är önskvärt.

*Får man ha benlindor/skydd?
Nej.

*Är ranchtrail en SM-klass?
Nej, tyvärr inte. Jag tycker att det borde bli det!

Sv: Ranchtrail

När vi ändå pratar ranchtrail. Jag vill gärna testa någon gång, men vad är det för krav på huvudlag? Hurdant bosal får man rida på (och får man ha det på alla hästar, oavsett ålder?), en/två händer?
Jag har en väldigt tunn bosal av plast med nån lädergrej över nosen, och hemmagjorda "tyglar" (vet inte vad det kallas :p). Kanske kan verka stötande, eller? (Låg nivå på tävling här, om det ens kommer ske....)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: fio
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 012
Senast: Mli
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 850
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?