Rapport från Scandinavium

M

Mita

:) Då har vi så gjort det Leksak & jag! Överlevt uppvisningen på Scandinavium! ;) Kändes lite löjligt, men jag var betydligt mer nervös inför denna uppvisning än när vi åkte ner till EM i Österrike. Var lite rädd att det skulle bli "Arab-cirkus", men det blev det inte, de flesta hästar skötte sig skapligt, även om en del var ovana vid miljön. Det var upplagt som en historisk parad där alla ryttare hade fått valt egen musik till egenkomponerat program i 1,5 min. Först in var ett beduinekipage som följdes av barn med vinthundar. Sedan "återupplivades" både Napoleon, Karl den IV och en korsriddare. Susanne red sedan en trevlig barockuppvisning på El Badal, sedan kom en galoppryttare inridandes till Champagnegaloppen, därefter var det Linda & Chockos tur att visa dressyr till Eurytmic´s Sweet Dreams, härlig rytm & takt i den låten, tyvärr blev Chocko lite rädd för applåderna så han lyssnade inte riktigt på Linda, men de fick till det lite på slutet och till nästa gång kommer det att gå fin-fint. Sedan var det Leksaks & min tur. "Min" musik började (Carlene Carter's Every Little Thing, min favvis-westernlåt) så jag la till galoppskänkeln och bad Leksak "gå för fullt". Är det show så är det och då finns inte utrymme för pleasuregalopp!!! :cool: Bära eller brista! ;) Vi drog in gärnet i en "lope in pattern" men på eget vis, eftersom mig veterligt finns det inga "lope-in-patterns" som börjar över medellinjen och går direkt in på en stor snabb volt. Publiken gillade farten och skrek & applåderade för fullt. Häftig känsla när en fullsatt arena gör det så både jag och Leksak fick gåshud av det. Han älskar verkligen när publiken blir vild, teaterapa som han är. :D Sedan skulle jag lugna ner oss till den lilla volten och det ville han inte riktigt (kanske inte jag heller :angel: ) så han lydde visserligen men slog upp huvudet under avsaktningen till långsammare galopp. Sedan stannade vi på mitten och jag bad Leksak att spinna... , och vilken spin sedan.... Han kan vara lite långsam ibland i spinnen, men nu spann han som aldrig förr... Full fräs runt, runt, varv efter varv. Publiken blev helvild och skrek för fullt och desto mer tog han i, ända nerifrån tårna!!! Jättehäftigt!!! Vet inte hur länge, eller hur många varv det blev men många varv blev det... Själv satt jag bara och väntade på att den dj-a musiken :angel: skulle sluta så jag skulle slippa åka runt fler varv. Eftersom publiken var så "het" så tror jag vi fick mer tid på oss än de 1,5 min som var menat... Efter ett tag blev jag så yr (kass reiningryttare som blir yr av spin va? :confused:) så jag var tvungen att be Leksak stanna... , sedan tänkte jag avsluta med ett snabbt varv till men då var det en galopphäst som kom in på vår volt och nästan avbröt oss och då tog jag ett snabbt varv till för att avsluta det hela eftersom min musik fortfarande var på och då fick galoppören för sig att han skulle kappa med oss så jag fick fly hals över huvud till andra sidan av manegen... :eek: Det var enda fadäsen i Arabuppvisningen som skedde, och ändå var vi många hästar samtidigt på arenan. Därefter spelades det Arabisk diskomusik och Eva med Pijano galopperade in i full fart klädd som arabisk prinsessa i knallblå dräkt! :bow: Heja, Eva! :bow: Hon red in och stegrade och gjorde spansk skritt. Urhäftigt nummer hade hon! De utgjorde verkligen ett vackert cirkusekipage. Efter henne kom den duktiga fälttävlansryttaren Anna och hoppade ett hinder i full fräs två gånger. Sedan gjorde Kungen Entré! Nämligen den bruna utställningshingsten Medalj med handler! Verkligen ett vackert ekipage. Medalj dansade runt sin handler och sträckte stolt på nacken och såg ut över publiken som för att säga, "Skåden och beundra, undersåtar". Sedan kom den fantastiskt trevliga körhingsten Kiran inkörandes med Göteborgs borgmästare som sedan höll tal, vad han sa lyssnade jag inte till tyvärr, så det kan jag inte återge. Medan han talade så red vi runt fyrkanten alla ekipage samtidigt. Såg inte riktigt då vad övriga ekipage gjorde, men Leksak & jag gjorde ömsom byten på en hand, på slutet vinkandes med den fria handen (såklart red vi på en hand under hela uppvisningen, det var ju reining vi skulle visa, eller hur?), ömsom drog vi på för fullt på rakspår och så plockade jag upp honom innan kortkanterna och den här gången så kändes han finfin varje gång och kom tillbaks som han brukar göra då han hunnit bli mindre "taggad". Så här efteråt så kändes det som om de uppvisningar som fick mest uppskattning av publiken var Pijano & Evas och Leksaks & mitt så det kändes verkligen jättekul! Leksak & jag gjorde ingen perfekt uppvisning, men det var show och vi showade, stog för fullt på "gasen" och bjöd på oss själva, vilket uppskattades av publiken. Nervositeten har nu lagt sig och får jag skryta lite, så kändes vår ritt riktigt skaplig... ;)

Kramiz från Mita & Leksak med fartvind i håret... :devil:
 
Satt precis och funderade på när vi skulle få en rapport... :D

:bow: *wow* Skulle verkligen vilja sett alltihop! :cool: Hade du ingen personlig fotograf med dig så vi kan få lite bilder? :idea:
 
jävlar vad härligt! :bump:

uch vad synd att jag missade det hela! :( :( :(


men verkligen kul att ni fick sådan mottagning också! :banana: :bow: :bump:
 
Hmm satt o såg dig o Leksak o njöt.... :cool:
Jag tyckte att det såg lite rörigt ut därnere ibland men ni var några som skötte er med bravur...
Börjar en så kan det ju tyvärr smitta av sig.....
Men till dig o Leksak en stor stor applåd :bow: :bow: :bow:
Byten på rakt spår satt som en smäck ;)
Hörde kommentarerna runt om kring mig.... :smirk:


Elisabeth i GBG
 
:bow: Tack för berömmet! Det värmde! Vad det gäller foton så har jag inga själv, men en tjej som heter Eva tog foton som tydligen blev rätt bra av vad jag hört(har inte sett dom själv), däremot så har jag en amatörvideo som syrran filmade. Vill man ha proffsigare film så fanns det tydlilgen en fotograf på plats som fotade hela hästshowen, varje dag, alltså alltifrån invigning till hoppning mm. Fotona som Eva tog skulle visst läggas upp på Arabhästföreningens hemsida så småningom, så gå in på sahf.se om någon/några dagar. Ha det så bra allihop!
 
Jag har hört av flera i publiken att det var en strååålande uppvisning :bow:
Synd att jag inte fick se den själv, bara..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 818
Senast: Rosett
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 636
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 080
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 198
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp