Rapportera reaktioner?

Exile

Trådstartare
Det här är inget som är kopplat till en specifik ny tråd eller till mig själv eller så utan det har pågått ända sedan de nya reaktionerna kom och dyker upp titt som tätt i trådar där diskussionen blir lite hätsk.

Det här med att reagera med skrattsmileyn på folks seriösa inlägg som ett sätt att i princip uttrycka hånskratt, kan vi kanske lägga av med det? Det är omoget och inte speciellt konstruktivt, håller du inte med så använd dina ord (civiliserat). Verkar vara oväntat många dagisbarn som är aktiva på det här forumet.

Jag tycker sådana reaktioner bör kunna rapporteras på samma sätt som att man kan rapportera enskilda inlägg, är det något som går att ordna?
 
Lösning
Fast jag tycker inte att det bara är att göra så med tanke på att det inte alls är inlägget jag vill rapportera utan en helt annan användares reaktion.
Det är det klart bästa sättet att rapportera något sådant (men skriv vad det gäller annars lär vi inte förstå), och det är bra om det rapporteras så att vi eventuellt kan se mönster. Är det användare som gör så mer än någon enstaka gång kan jag tänka mig att dela ut varningar som kan leda till avstängningar.
Men bäst vore om folk bara slutade med sådant tråkigt beteende.
Jag vet inte riktigt vilka inlägg som det syftas på att någon skulle hånskratta? Ibland kan vara roligt skrivet även om det är allvarligt eller att logiken blir rolig utan att det för den skull skulle vara hånskratt? Om halva inlägget är allvarligt men resten har en rolig slutknorr är det ok att man har en skrattande gubbe eller får man bara lägga in en ledsen så ingen som läser tror att man hånar?
Jag tro det som syftas på är när någon som du vet har en annan åsikt reagerar med att "skratta" på dina svar i debatten, svar som varken är lustiga eller har en slutknorr. Även om man tycker ett mer allvarligt inlägg är lustigt så hör det till god ton att inte skratta, det gäller både verkliga livet och på nätet.
 
Upvote 0

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp