Tabitha

Trådstartare
Har hört att rapsolja inte är optimalt att fodra med, ngn sa att det kan störa hästarnas hormonbalans?? Ngn som hört ngt liknande?

Sv: Rapsolja?

Det kommer väl ifrån någon som vill sälja någon annan svindyr olja.
Rapsolja av livsmedelskvalitet är ett utmärkt fodermedel.

Sv: Rapsolja?

Jo, det låter ju så. Har fodrat med det själv och använder det mycket hemma också och förutom att jag har fått en djupare röst och svårare att dra igen gylfen har jag inte märkt av ngt. :angel: ;) Det var iaf ngn i stallet som påstod att hon hade hört det sv ngn som i sin tur hade läst det i självaste Ridsport?! Men hon yrade väl bara.. :cool:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 609
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka