Rasbundna tävlingar

Lycanthrope

Trådstartare
Jag är lite fundersam på det här med tävlingar för specifika raser.

Är det bara quarter som har dessa eller även paint m.fl?

Vad för tävlingar isåfall och hur göra klasser?
Är det enbart quarter som kan tävla riktigt riktigt högt eller finns det stora tävlingar för alla raser?

Sv: Rasbundna tävlingar

WRAS tävlingar är inte rasbundna. Rasföreningarna har egna tävlingar för respektive ras ja men ofta har dom även s.k. all breed-klasser där andra får delta.

Quarter, paint och appaloosa har egna rastävlingar där det även brukar ingå all-breedsklasser öppna för alla raser.
WRAS har tävlingar från E som är prova-på tävling, upp till A nivå som är den högsta och även tillåter ekipage från andra länder. Dessa är öppna för alla raser.

(Sen har araberna med westerngrenar för araber på sitt stora championat...väl?)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 220
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
579
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 317
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka