Raser som alltid/aldrig får bis placeringar?

Jag är nöjd att jag har en ras som är ganska oansenlig. Det gör att de håller sig sunda utan att det drar iväg åt fel håll. Dessutom kan de även gå bra i ringen och prestera i grytet. För kanske 10-15 år sedan så var det en Borderterrer som placerade sig i bis-ringen men nu händer det inte.

Dobermann blir sällan på de stora utställningarna i Sverige.
Skillnad utomlands, tycker iaf man ser dem bli kvar i stora ringen då och så där även om de inte vinner.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 992
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 715
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 954
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 166
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka