• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare chanel_no_6
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 701
C

chanel_no_6

Hej, jag har hittat en häst som jag vill köpa men jag blir lite skraj när man läser allt som skrivs om rasp!!! Hon har vita ben och småsår på bakbenen. Veterinären har sagt till ägaren att det är mugg, men jag undrar om det verkligen är det när hon får det på sommaren och det sitter på båda bakhasorna. Är det riskabelt att köpa en häst med det?? Jag har aldrig kommit i kontakt med vare sig mugg eller rasp tidigare (lyckligtvis) och har därför ingen erfarenhet. Jag tycker mkt om hästen och vill verkligen köpa den men vill inte heller köpa mig till problem. Tacksam för svar!!

Sv: Rasp!!!

mugg får de väl bara på karlederna? Eller är jag ute på djupt vatten nu?
Rasp? menar de att du ska raspa bort muggen? :confused::confused:

Sv: Rasp!!!

mugg får de väl bara på karlederna? Eller är jag ute på djupt vatten nu?
Rasp? menar de att du ska raspa bort muggen? :confused::confused:

det jag vet är att mugg är i karlederna och om det vandrar uppåt så blir det rasp. Så har en av de veterinärer jag pratat med sagt. detta måste jag kolla upp igen:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 243
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Fiorano
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka