Ser söt ut, vad är det för en?
Sealyhamterrier
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser söt ut, vad är det för en?
Jag var lite rädd för det när vi skaffade vår Zeppe efter att vår första eurasier dött plötsligt. Men jag är så glad att jag gjorde det, för det är verkligen rasen för mig. Till en början så jämförde man såklart med Ulay men det gick ganska fort över. Kanske för att Zeppe var typ hin håle själv som valpDet som främst gör att jag tvekar lite inför att helt enkelt bara skaffa borzoi igen, trots att jag älskar rasen, är att jag är rädd att jag bara ska jämföra den med Filimon hela tiden och undermedvetet bli besviken när den inte är som han var, vilket den såklart inte kommer vara, men reptilhjärnan tänker inte så tyvärr. Det är lite därför jag tänkte att det kanske skulle vara nyttigt att ha någon annan ras emellan så man hinner bryta lite med eventuella förväntningar man skulle haft på en ny borzoi.
Någon som vet något om eller tom har en Affenpinscher? Har läst lite på rasklubbens sida och även om det är en aktiv liten hund känns det ändå inte som att den är någon direkt arbetsnarkoman. Mentalitet? Sjukdomar?
Då kan jag stryka den på direkten. Det i kombination med att rasförbundet inte verkar ha koll på lagtexten...Absolut ingen arbetshund. De som jag känner som har affen beskriver dom som en blandning mellan apa och katt. De är typ inga hundar. De har väldigt dåliga tänder och kan vara trånga i luftvägarna.
Svåra att få rumsrena.
De ser roliga ut men skulle aldrig vilja ha en plus att de behöver trimmas regelbundet.
Har du nära till utställningen i Eslöv så kommer jag vara där om du vill träffa en av mina grabbarSitter fortfarande och "väljer". Har i princip smalnat av alternativen till borzoi eller eurasier, beroende på hur det ser ut med tillgängliga valpkullar hos utvalda uppfödare när tiden är inne. Dock skulle jag gärna ha ytterligare något alternativ men i kategorin "liten" hund, vilket i min värld är i princip allt under 40 cm i mankhöjd. Någon som har några tips? Kraven är att hunden ska vara nöjd med måttlig aktivering, promenader i skogen och lek med hundkompisen. Generellt oskällig och objäbbig. Päls som gör att den kan vara ute om dagarna på vintrarna med uppvärmt hundhus utan att fara illa, och såklart frisk både i kroppen och knoppen.
När är det?Har du nära till utställningen i Eslöv så kommer jag vara där om du vill träffa en av mina grabbar![]()
Bor i den kommunen så jaHar du nära till utställningen i Eslöv så kommer jag vara där om du vill träffa en av mina grabbar![]()
Jag pmar, blev osäker om det räknas som reklam annarsSå fin. Vilken kennel är han ifrån? Många kennlar verkar vara inaktiva, hemsidor som inte uppdaterats på flera år osv. Har mejlat till två danska kennlar men har inte fått svar ännu.