Rätt och Fel?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare BonRaiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 051
B

BonRaiz

Frågade på en tråd hur "fel" det var att ha blåjeans på tävling/show, men då jag bara fick ett svar, startar jag en egen:idea:

Alltså, hur fel kan det vara? Blåjeans menar jag!
Vilka tävlingar är det absolut fel i?
Vad har man på sig i dom olika grenarna?
Vilka kläder passar/inte till vilka tävlingar?
Vilka kläder skall man inte äns tänka på o ha på sig?
Är kortarmat helt fel? Måste man dölja sina "enorma muskler";) ?

Hoppas ni har en hel del svar till en som vill lära sig:banana:

Sv: Rätt och Fel?

Blå jeans är lite mer "for work"... men ska du va med på en D-klass är det inte hela världen att komma i blå jeans. Men ska du sen istället rida ranch trail där de uppskattar arbetsstilen så är de blå jeans som gäller.
Ang långärmat så tror jag att det är krav på det i regelboken?

Oj, är det...så ingående har jag visst inte läst regelboken:o
Annars finns det ju så himla många söta, western-inspirerade blusar nu, med kort ärm :(
Tack...
Meeeeeer:bump:

Jag har åtminstone sett att även många av elitryttarna i Tyskland har blåjeans även på stortävlingar så helt fel kan det ju inte vara?

Humm...nää..jag har nog oxå sett det på en och annan reining ryttare. Tror inte de bryr sig så mycket om det..;) Däremot pleasure ryttarna ser man sällan i blå jeans.

Däremot pleasure ryttarna ser man sällan i blå jeans.

:rofl: Ja, där går väll gränsen va?
Jag har personligen lite svårt m all det "glittret", men inte skulle jag ta "vanliga" blåjeans där....
Men det är väll skillnad på jeans och jeans oxå?
Slitna----mörka, nya o hela?

På D tävlingar har jag sett många som har blåjeans på sig..så det går.
Långärmat och krage ska det vara enligt regelboken på kläder upptill.

ja det där me långärmat är ju en regel. men angående de andra tycker ja de e viktigt att man paara ihop me hästen så de inte skär sig för dom ser de inge bra ut :)

På D tävlingar har jag sett många som har blåjeans på sig..så det går.
Långärmat och krage ska det vara enligt regelboken på kläder upptill.

:eek: Krage oxå:eek: Nä, nu får jag nog läsa i regelboken ordentligt:crazy:

Svarta jeans är väldigt snyggt att ha, inget "pösigt" utan mer lite åt andra hållet.

Haha......ja...du får nog doppa nosen lite i boken.

Krage ska det vara men vad för krage spelar nog inte så stor roll..vad jag uppfattat det som ...polokrage är också tillåtet och väldigt snyggt ...tycker jag:smirk:

:angel: Så nu e det kapitlet klart...och jag får dyka djupare in i garderoben:rofl:
Tackar för det:smirk:

Men hallåååå...är det verkligen inte fler, som kan komma med svar på mina frågor?
Det var ju faktiskt en hel del...

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 964
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 551
Senast: __sofia__
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 567
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur