Råtta gör konstiga ljud !

Kosi246

Trådstartare
Hej! En av mina hanråttor har 2 ggr låtit lite som en kluckande duva, jag ska ringa veterinären på måndag, är det någon mer som hört det ljuden på sina råttor? Han är snart ett år ! Tack på förhand
 
Rossel? Råttor har lätt att få luftvägsbesvär. Kan såklart vara något annat också men är man osäker är det inte fel med ett veterinärbesök. Råttor är generellt tysta djur.
 
Instämmer om rossel. Duvljud är en klassiker.
Blir det mycket så kan ångbad lindra i väntan på veterinärbesök. Jag brukade stänga badrumsdörren och spola hett vatten så badrummet blev ångfyllt. Se bara till att han inte blir nerkyld efteråt.
 
Tack för svar! Antagligen får han antibiotika om det är luftvägsinfektion? Han är tyst nu sen igår natt. Undrar hur dom undersöker honom han är ju så liten😍
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Fetaost
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
654
Senast: AraSlei
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp